Administrație

UMB va începe lucrările pe tronsonul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva. Ministrul Transporturilor dă vina pe urși pentru întârziere

Constructorul UMB va începe lucrările la secțiunea lipsă de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva în mai sau iunie, în avans față de termenul estimat. Ministrul Transporturilor dă vina pe urși pentru întârzierea proiectului.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu/ Foto: Sorin Grindeanu - Facebook

 

 


Constructorul UMB va începe lucrările la secțiunea lipsă de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva în mai sau iunie, în avans față de termenul estimat, a anunțat joi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. 

 


Invitat la Euronews, Sorin Grindeanu a reluat tema urșilor care ar fi de vină pentru întârzierea proiectului, deși de-a lungul anilor Ministerul Transporturilor și CNAIR au avut banii necesari de la UE pentru a închide tronsonul Sibiu – Nădlac, parte din coridorul Nădlac – Constanța.

Ecoductele pentru urși de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva

Contractul pentru A1 Lugoj – Deva lot 2 a fost semnat încă din 2013 cu italienii de la Salini, iar în anul 2015 CNAIR a solicitat constructorului să execute ecoducte pentru ca autostrada să nu blocheze/secționeze permeabilitatea animalelor din zonă.


În data de 14 aprilie 2020, la întâlnirea solicitată de CNAIR cu experții de mediu de la World Wide Fund (WWF) România, Asociația Zarand, compania EPC și cu Asociația Pro Infrastructură, directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță, a confirmat că tunelurile forate sunt unica soluție fezabilă pe traseul Margina-Holdea.

Din păcate, spun cei de la API, soluția vine foarte târziu, astfel încât România riscă să piardă toți banii europeni folosiți pe întreaga Autostradă Lugoj – Deva! Traficul trebuie deschis până la finalul anului 2023, ca oficialii Comisiei Europene să considere proiectul Lugoj – Deva funcțional. În caz contrar, pot fi ceruți sute de milioane de euro înapoi.


Sorin Grindeanu a fost întrebat la emisiune, din nou, de ecoductele pentru urși de pe Autostrada Lugoj-Deva, după ce în luna august 2022 a susținut că nu sunt necesare ecoductele, după cum a cerut Comisia Europeană atunci când a acceptat finanțarea europeană.

„Ceea ce voiam să subliniez este că de multe ori toate aceste proiecte sau multe din aceste proiecte au o procedură, nu spun că e prea stufoasă, dar este de foarte lungă durată, cea legată de avizele de mediu. Să stai un an de zile să vezi comportamentul gândacului de Colorado în toate cele patru anotimpuri e parcă un pic prea mult. Nu sunt anti aceste proceduri, dar România trebuie să aibă niște priorități pe un termen scurt, una din ele construcția acestor autostrăzi, linii de cale ferată moderne. Pe acel traseu e dificil să găsești urși, probabil că s-or mai fi găsit, nu mă apuc să-l contrazic pe domnul specialist (Cristian Papp, ecologist WWF n.red.). Cred că sunt vreo 6-7 ani de când acel tronson lipsă a fost blocat în diverse etape. Am reușit anul trecut să-l deblocăm, avem câștigătorul licitației, poate prin mai-iunie va începe construcția”, a mai spus Sorin Grindeanu, joi, la Euronews România.

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc dă asigurări: „Trenul metropolitan SE FACE”. Municipalitatea așteaptă ca experții să se pronunțe: trebuie sau nu fir nou de cale ferată?

Deblocarea proiectului Autostrăzii Transilvania, cerută de liderii Regiunii de Nord-Vest: „Investiţia trebuie urgentată pe toate căile legale”

Drumul de legătură Cluj-Autostrada Transilvania a fost avizat. Deputat USR Cluj: „Intrăm în linie dreaptă pentru licitația de execuție”

Ultimele Stiri
abonare newsletter