Administrație

Cel puțin 79 km noi de autostradă și drumuri expres, inaugurați în 2023. Asociația Pro Infrastructură: „Visăm la un record de 126 km”

Asociația Pro Infrastructură estimează că anul 2023 va aduce un record pentru România. Doar investițiile sigure ar aduce 79 km noi de autostradă și drumuri expres.

Anul 2022 a fost unul mediocru la capitolul autostrăzi / Foto: Asociația Pro Infrastructura Anul 2022 a fost unul mediocru la capitolul autostrăzi / Foto: Asociația Pro Infrastructura

 

 


La începutul anului, Asociația Pro Infrastructură vine cu previziuni rutiere pozitive. Scenariul din acest an arată că 2023 va fi peste medie, „dacă nu se întâmplă ceva catastrofal”, iar proiectele majore care pot fi inaugurate vor aduce cel puțin 78,5 km noi de autostradă și drum expres

România ar putea să ajungă chiar la un record absolut, cu 126 de kilometri inaugurați:


„Dacă nu se va întâmpla ceva catastrofal, va fi un an peste medie, chiar dacă mergem exclusiv din inerție pe obiective (aproape) sigure: 78,5 kilometri noi de autostradă și drum expres. Țintim 110,5 kilometri cu puțin noroc și mult chef de muncă și visăm măcar câteva luni la un RECORD de 126 kilometri!

În materie de autostrăzi și drumuri expres veritabile, România are în prezent aproape 995 kilometri în exploatare, 534 km care au contracte de lucrări active și 402 km aflați în procedură de licitație. Din 534 km îi vom scădea în scurt timp pe cei 17,7 km ai DEx12 Craiova-Balș după ce procedura de reziliere a contractului cu Tirrena Scavi va fi încheiată”, a transmis Asociația Pro Infrastructura.


Demonstrație „de forță” pe A3, între Chețani și Câmpia Turzii?

Asociația Pro Infrastructură „visează” la o demonstrație „de forță” pe A3, între Chețani și Câmpia Turzii:

„Mai visăm, într-un scenariu ultra-optimist, la o demonstrație de forță a asocierii Strabag-Geiger pe A3 între Chețani și Câmpia Turzii, unde stadiul fizic după rezilierea cu Straco este aproape 40% și cei doi antreprenori au capacitatea tehnică de a produce surpriza plăcută și să deschidă la limită, în decembrie, cei 15,691 kilometri, livrând cu jumătate de an înainte de termenul contractual veriga lipsă pe A3 dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, mai transmit cei de la Pro Infrastructură.


Proiecte care pot fi inaugurate în 2023

Potrivit Asociației Pro Infrastructură, borna celor 1000 de kilometri va fi atinsă, probabil, de turcii de la Nurol cu mini-lotul A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,554 km) în perioada mai-iunie. „Compatrioții lor de la Alsim Alarko ar putea să le «fure» trofeul simbolic dacă se vor mobiliza și vor dori să deschidă parțial lotul 2 al A0 Sud. Dacă nu, vor da în trafic toți cei 16,30 km până la sfârșitul verii.”

Tot Alsim Alarko are termen de livrare septembrie pe tronsonul 1 din A0 Sud (16,93 km): „Este nevoie să tragă tare și, chiar dacă ar rata toamna, trebuie să fie gata în decembrie!” 


Șanse MAXIME de inaugurare în toamnă sunt și pe T3 DEx12 Slatina-Colonești (31,75 km) executat de UMB din care șoferii vor putea folosi doar aproximativ jumătate (Valea Mare-Negreni). Chiar dacă se va ieși din aceste estimări optimiste, în condiții normale cele 4 șantiere de mai sus ar trebui să fie un pariu sigur pentru 2023: 78,534 kilometri de autostradă și drum expres. În același pariu adăugăm celălalt proiect major, amânat din 2022, care va fi dat în trafic: podul suspendat de la Brăila (WeBuild-IHI), pe conexiunea scurtă (Smârdan) sperăm în mai-iunie și pe cea lungă (Jijila) în decembrie cel mai târziu. Și încă două investiții mai mici, dar cu impact foarte mare: pasajele Berceni și Oltenița de pe DNCB, ambele în primăvară.

Șanse FOARTE BUNE de inaugurare în 2023 avem pe lotul 2 din A0 Nord, unde UMB accelerează deși are termen iunie 2024. Sunt două opțiuni: aproximativ 10 km între DN1 și A3 fără bătăi de cap sau tot proiectul lung de 19 km cu o descărcare provizorie în DJ100 la Afumați doar dacă se deranjează CNAIR. Strabag forțează de asemenea o deschidere devansată: aproximativ 13 km de drum expres pe DEx11 la vest de Oradea, între Autostrada A3 și DN1/Calea Borșului. Tot șantierul are 19 kilometri și austriecii vor să-l livreze până în decembrie, deși au termen martie 2024. Pariul nostru, pentru care vom pune presiune constantă: plusăm cu acești 32 de kilometri pe A0 și DEx11 și țintim 110,534 kilometri noi de autostradă și drum expres în 2023”, arată Asociația Pro Infrastructură.

CITEȘTE ȘI:

Contract de aproape 6 milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de pe A3. Județul Cluj are unul dintre cele mai dificile segmente de autostradă

VIDEO. Mobilizare impresionantă pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania, în 2022. UMB, „lecție” pentru constructorii din România

Ultimele Stiri
abonare newsletter