Ştiri din Transilvania

VIDEO. Mobilizare impresionantă pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania, în 2022. UMB, „lecție” pentru constructorii din România

Constructorul român s-a mobilizat exemplar pe lotul Nădășelu - Zimbor al Autostrăzii Transilvania, în ciuda alunecărilor de teren de pe traseu. E vorba de prima autostradă ce beneficiază de finanțare prin PNRR.

Mobilizare impresionantă pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania, în 2022. FOTO: Captură Youtube Mobilizare impresionantă pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania, în 2022. FOTO: Captură Youtube

 

 


UMB „a turat motoarele” pe tronsonul Nădășelu - Zimbor - Poatra Sălajului al Autostrăzii A3 Transilvania, în ciuda condițiilor dificile din teren. Imaginile surprinse de-a lungul anului 2022 ilustrează mobilizarea impresionantă pe acest tronson dificil și cu mai multe alunecări de teren pe traseu, scrie Hotnews.

 


Loturile pe care lucează constructorul român UMB sunt primele care beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR). Este vorba de circa 42 de kilometri de autostradă care încep din zona Nădășelu, acolo unde se termină actuala Autostrada Transilvania în apropiere de Cluj-Napoca, și continuă până la Zimbor și spre Poarta Sălajului.

Lotul este unul deosebit de dificil, din cauza terenului instabil de pe dealurile transilvănene.


UMB a început lucrările pe loturi în 2021

UMB a intrat în teren la începutul lui 2021 și, în ciuda problemelor cauzate de terenul instabil, ce a impus inclusiv regândirea traseului, lucrările au înaintat constant. În 2022 constructorul a continuat în ritm susținut lucrările, după cum arată imaginile puse cap la cap în videoul atașat.

Terenul dificil și inabilitatea autorităților de la drumuri de a lua decizii în timp util au făcut ca acest proiect să nu poată fi finalizat nici măcar parțial în anul 2023. Asociația Pro Infrastructură arată că doar  în a doua jumătate a lui 2024 vom vedea o deschidere de trafic.


„V-am tot spus în 2022, în numeroase rânduri, că mobilizarea excelentă a celor de la UMB ne dădea speranțe că pot termina șantierul în 2023, cu o condiție: CNAIR să aprobe rapid două modificări de soluții tehnice în zone cu alunecări masive (Nădășelu, la cimitir, și în apropiere de Topa Mică)”, a scris Asociația Pro Infrastructură.

„CNAIR a întârziat foarte mult cu adoptarea lor. De curând au făcut acest lucru, cel puțin la nivel declarativ, iar mingea este la UMB care trebuie să finalizeze reproiectarea. Apoi aprobare. Apoi execuție, care nu este de ici de colo”, potrivit organizației. „În august 2022 CNAIR a admis o extensie de timp până în februarie 2025, la pachet cu noul grafic de execuție. În funcție de forțele disponibile, UMB poate inaugura cei 30 kilometri din A3 în T3-T4 2024, dar nu are niciun interes să o facă. Cert este că 2023 iese din discuție, iar constructorul se poate lungi, fără repercusiuni contractuale, până în primăvara lui 2025”.


Pe lotul Nădășelu - Zimbor (30.06 km), UMB trebuie să termine lucrările la finalul anului 2024, iar pe Zimbor - Poarta Sălajului (12,24 km), până la mijlocul lui 2025.

CITEȘTE ȘI:

Două loturi ale Autostrăzii Transilvania „bat pasul pe loc”, la 18 ani de la prima lopată. „Trebuie pornită o nouă licitație. Un record mondial?”

Ultimele Stiri
abonare newsletter