Administrație

Primarul din Florești: „Mi-ar fi plăcut ca centura să fie prevăzută în PNRR. Se putea obține mai repede sursa de finanțare”

Primarul comunei Florești, Bogdan Pivariu, susține că proiectul centurii metropolitane ar fi fost avizat mai repede dacă ar fi fost inclus în PNRR.

Proiectul centurii metropolitane, aprobat în consiliul local Florești. FOTO: Facebook/ Viorel Băltărețu Proiectul centurii metropolitane, aprobat în consiliul local Florești. FOTO: Facebook/ Viorel Băltărețu

 

 


Bogdan Pivariu a declarat că i-ar fi plăcut ca centura metropolitană să fie inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și este de părere că proiectul ar fi parcurs etapele de avizare mai rapid în acest caz. 

 


Edilul arată că, prin includerea în PNRR, proiectul ar fi avut asigurate fonduri pentru realizare mai rapid, iar presiunea creeată ar fi fost simțită atât de proiectant, cât și de instituțiile avizatoare, care, probabil, s-ar fi mobilizat pentru emiterea avizelor. 

„Mi-ar fi plăcut ca și această centură să fie prevăzută în PNRR, tocmai pentru a grăbi atragerea fondurilor europene. Cred că se putea obține mai repede sursa de finanțare din bani europeni dacă era în PNRR. Sigur, presiunea pe care ar fi creat-o punerea acestui proiect în PNRR ar fi fost simțită și de cei care fac acest studiu și inclusiv pe avizatori, pentru a da soluțiile sau a-și spune punctul de vedere mai pentru a putea fi accesați banii. Nu acuzăm pe nimeni, ideea e că banii din PNRR erau mai rapid de accesat și probabil că ar fi grăbit lucrurile pentru realizarea acestui obiectiv”, a declarat primarul comunei Florești, într-o emisiune a televiziunii publice. 


„Undă verde” de la Consiliul Local Florești pentru centura metropolitană

Studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană a Clujului a fost aprobat în unanimitate în ședința Consiliului Local Florești. În curând, proiectul va ajunge pe masa Guvernului.

În cadrul ședinței de miercuri, 3 august, a Consiliului Local a fost aprobat proiectul de hotărâre privind „însușirea studiului de fezabilitate (documentația tehnico-economică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții «Drum Transregio Feleac TR35-Etapa I Centura Metropolitana TR35 și Drumuri de legătură»”.


Votul a fost în unanimitate „pentru”. Termenul de finalizare este de 48 de luni, de la începerea execuția lucrărilor.

Detalii tehnice ale proiectului

Obiectivele principale ale proiectului sunt impactul strategic - conectivitate și accesabilitate regională și un transport durabil prin sustenabilitate, tranziție verde și schimbări climatice.


Totodată, conform proiectului, centura metropolitană va avea conectivitate cu toate drumurile naționale și județene din zona Clujului și va oferi o accesibilitate optimă către toate zonele și funcțiunile majore urbane și metropolitane, cum ar fi Spitalul Regional de Urgență, Spitalul Pediatric Monobloc de Copii, Aeroport, PUZ cartier Sopor ori Parc Industrial Tetarom 1 (Baciu).

Ca impact, va reduce congestia în trafic în zona metropolitană a Clujului, va reduce timpul de deplasare cu până la 67% (30 min mai puțin) și va reduce nivelul de poluare.

Centura Metropolitană este în lungime de 42,13 km, bretelele nodurilor rutiere măsoară 26,62 km, iar drumurile de legătură 32,33 km, în total fiind proiectați 101,08 km. De asemenea, centura va avea două benzi pe sens. Viteza cu care se va putea circula este de 60/80/100 km/h. Pe drumurile de legătură se va putea circula cu o viteză între 40 și 80 de km/h.

De asemenea, centura metropolitană va dispune de 20 de noduri cu profil denivelat, 156 de structuri (poduri/pasaje/viaducte) în lungime de 22,7 km și 4 tuneluri de 1.620 m. Ca și dotări, va avea două parcări de scurtă durată.

CITEȘTE ȘI:

PNL Cluj îi răspunde lui Drulă: „Ai furat 4 ani de dezvoltare a Clujului. Clujenii din trafic îți «mulțumesc» în fiecare zi”

Drulă nu se lasă și mai lansează un atac. „Spre binele clujenilor, îmi doresc ca Emil Boc să stea departe de următoarele faze ale centurii”

Ultimele Stiri
abonare newsletter