Administrație

Nimeni nu e interesat „să facă curățenie” la Pata Rât

O licitație a Consiliului Județean care ar fi trebuit să găsească o firmă dispusă să facă curățenie la Pata Rât, la depozitul închis, a fost anulată.

 

La începutul lunii iulie, Monitorul de Cluj scria că forul județean, în speță Consiliul Județean (CJ), va plăti peste 84.000 de euro pentru 3 servicii și anume servicii de toaletare a vegetației la Pata Rât, pentru realizarea unui proiect de decontaminare și servicii de pază la depozitul de deșeuri Pata Rât, în prezent închis.


Se pare că acea licitație a fost anulată, între timp ea fiind reluată, dar supriză: a rămas doar toaletarea manual a vegetației de la depozitul închis Pata Rât, curățarea rigolelor și podețelor plus canalele pluviale din incinta depozitului.

Forul județean achizionează servicii de toaletare manuală a vegetației de la depozitul de deșeuri neconform Pata Rât (închis), curățare rigole, podețe și canale pluviale din incinta depozitului. Valoarea estimată a contractului este de 89.961 lei fără TVA, iar durata contractului este de până la 31 decembrie.


„Toaletarea manuală a vegetației de pe depozitul de deșeuri neconforme Pata Rât și curățarea de deșeuri a întregii suprafețe în cadrul limitei de proprietate, chiar în afara gardului, presupune o suprafața pentru toaletarea vegetației este de aproximativ 18.208 hectare. În ceea ce privește curățarea rigolelor, podețelor și canalelor pluviale din incinta depozitului de deșeuri vorbim de o suprafață de aproximativ 1825 metri liniari”, transmite CJ Cluj.

Potrivit caietului de sarcini, serviciile minime care vor fi executate sunt: executarea serviciilor de toaletare manuală a vegetației de pe depozit, respectiv tăierea vegetației, a arbuștilor și spinilor existenți, colectarea vegetației tăiate și transportul ei din incinta depozitului. 


„Aceste servicii se vor executa în vederea eliminării posibilității de a se realiza perforarea sistemului de impermeabilizare cu rădăcinile acestor plante. Decolmatarea canalului, a podețelor. Aici intră și eliminarea materialelor plastice și textile aduse de vânt din depozitul de deșeuri municipale ale RADP și depozitate în canalul perimetral; se va decolmata canalul marginal înierbat al drumului de acces pe depozit, în caz de necesitate se vor decolmata și tuburile podețului; se vor menține libere sistemele de evacuare a apelor pe sub zidul de sprijin prin îndepărtarea corpurilor blocate în grătarele de protecție”, se arată în documentul citat.

Sol contaminat la Pata Rât

Consiliul Județean va plăti și pentru servicii de investigare teren Pata Rât unde este amplasată stația de epurare de la depozitul de deșeuri Pata Rât. Valoarea estimată a contractului este de 134.000 lei fără TVA; durata contractului fiind de 3 luni.


„Consiliul Județean Cluj este deținătorul prin contracte de închiriere a unei suprafețe de teren de 5525 mp pe care a fost amplasată o stație de epurare în vederea epurării levigatului din depozitul de deșeuri Pata Rât. Această stație de epurare a fost operate de către SC Process Engineering SRL. În urma finalizării contractului de servicii privind epurarea levigatului de la depozitul de deșeuri Pata Rât s-au comandat analize de sol. În urma verificării analizelor, Agenția pentru Protecția Mediului a comunicat faptul că există o contaminare cu hidrocarburi din petrol și sunt prezenți în zonă și alți contaminanți chiar dacă nu se ating pragurile de alertă. Agenția de Protecția Mediului a transmis Consiliului Județean să realizeze investigații specifice pentru identificarea zonei de decontaminare, să realizeze proiectul de decontaminare și supunerea acestuia procedurilor de acord de mediu, plus realizarea operațiunilor de decontaminare. Pentru respectarea celor solicitate de către APM este nevoie să realizăm investigarea preliminară și investigarea detaliată a acestui amplasament prin intermediul unor experți acreditați prin care să se identifice sursele de contaminare, căile de migrare posibile etc”, susține conducerea Consiliului Județean.

Potrivit caietului de sarcini, „scopul general al investigațiilor solicitate este realizarea investigării preliminare (realizarea forajelor pentru prelevarea de probe și efectuarea analizelor fizico-chimice) care are ca scop colectarea și analizarea informațiilor referitoare la istoricul activităților desfășurate pe situl contaminat, precum și în imediata vecinătate a acestuia”.


„Investigarea preliminară trebuie să conducă la concluzii cu privire la existența de dovezi suficiente care să demonstreze că situl este sau poate fi contaminat, să prezinte succinct ansamblul circumstanțelor precum și riscurile potential innacceptabile, astfel încât să poată fi definite ulterior etapele și măsurile aplicabile situației în care se află situl”, se arată în caietul de sarcini.

CITEȘTE ȘI:

Cum rezolvă Consiliul Județean Cluj problema lipsei apei în Chinteni

Lovitură pentru primari. Consiliul Județean Cluj le cere să găsească firme care să le ridice gunoaiele. Boc se așteaptă „la ce e mai rău”

Există investitori...și nu prea. Va avea Consiliul Județean Cluj mai mult noroc cu Tetarom V?

abonare newsletter