Administrație

Drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania va costa 663 milioane de lei! Durata de execuție, de 18 luni

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică hotărârea de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai Drumului Expres Cluj-Napoca – Autostrada Transilvania. Breteaua va costa 663 de milioane de lei și are o durată de execuție de 18 luni.

Drumul Expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va costa 663 de milioane de lei și va fi realizat în 18 luni. Foto: Asociația Pro Infrastructură Drumul Expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va costa 663 de milioane de lei și va fi realizat în 18 luni. Foto: Asociația Pro Infrastructură

 

 


Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Cluj-Napoca – Autostrada Transilvania. După aprobarea investiției în Guvern, Compania de Drumuri poate lansa licitația pentru execuția șoselei. Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic sunt realizate și predate de firma Explan.

 


Potrivit proiectului de hotărâre, Drumul Expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va costa 663 de milioane de lei și va fi realizat în 18 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. 

Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News
 

Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Pe această șosea sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.


Acest drum expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România).

La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:


– bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;

– bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;


– bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;

– bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.

Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.

Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o bandă pe sens:

Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;

Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;

Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;

Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.

Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 kilometri, potrivit ministerului de resort.

CITEȘTE ȘI:

Legătură între A3 și Drumul Bistriței. A fost lansată licitația

Ultimele Stiri
abonare newsletter