Actualitate

Pas important pentru realizarea Centurii Metropolitane. A fost emis avizul de mediu

Centura Metropolitană a Clujului și drumurile de legătură au primit avizul de mediu.

 

 


Primăria Cluj-Napoca nunță că a fost emis avizului de mediu pentru PUZ studiu de fezabilitate: – Etapa I – Drum Transregio Feleac TR 35 – Centura Metropolitană – Etapa II – Drum Transregio Feleac TR 35 – Drumuri de Legătură.

 


„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Drumuri - CNAIR și Municipiul Cluj-Napoca în calitate de titulari, anunţă publicul interesat asupra luării deciziei și emiterii Avizului de mediu pentru „PUZ Studiu de Fezabilitate”: -  Etapa I – Drum Transregio Feleac TR 35 – Centura Metropolitană – Etapa II – Drum Transregio Feleac TR 35 – Drumuri de Legătură”, din cadrul proiectului general Drum Transregio Feleac TR 35 pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, comuna Florești - satele Florești și Luna de Sus, comuna Gilău - sat Gilău, comuna Baciu - satele Baciu, Suceagu și Popești; comuna Apahida - satele Apahida, Sânnicoară și Subcoastă; comuna Feleacu - sat Feleacu; comuna Căpușu Mare - sat Căpușu Mare, județul Cluj. Avizul de mediu nr.1/30.12.2020 poate fi consultat pe site-ul APM Cluj, www.apmcj.anpm.ro la secțiunea Reglementări”, anunță municipalitatea.

 Centura Metropolitană „taie” parcul Colina

Sute de clujeni au semnat o petiție pentru ca Centura Metropolitană să ocolească Parcul Colina, unul dintre puținile spații verzi de care locuitorii din Mănăștur dispun. Ei au propus municipalității două variante prin care parcul să fie ocolit de centură, pe care chiar primarul Emil Boc le-a adus în atenția experților, în cadrul dezbaterii publice organizate în decembrie 2020.


„Am primit o petiție semnată de aproximativ 200 de cetățeni și apreciez implicarea lor civică. E vorba de Parcul Colina. Față de această problemă ridicată prin care domniile lor ne propun două variante de ocolire a Parcului Colina, eu am următorul punct de vedere: în primul rând, proiectul trebuie să se realizeze. Apoi, rog experții să se pronunțe pe cele două variante tehnice propuse de ei”, a arătat primarul Emil Boc.

Primarul a sugerat însă că nu s-a găsit o cale prin care variantele să fie integrate în proiectul Centurii Metropolitane, însă a promis că Primăria își va asuma exproprierea terenului rămas după configurarea traseului centurii pentru amenajarea un parc „pe 5, 6, 7, 8 hectare care vor rămâne”. La rândul lor, proiectanții au arătat că traseul, ales din alte opt variante, nu poate fi schimbat și că centura poate fi construită pe o zonă verde, fiind un proiect major de infrastructură.


Plimbare virtuală pe Centura Metropolitană

În cadrul aceleiași dezbateri, s-a realizat și prima plimbare „virtuală” pe viitoarea Centură Metropolitană, simulată 3D de către proiectanți.

Proiectantul Silviu Teczeșiu a prezenta o simulare 3D a traseului Centurii Metropolitane a Clujului, de la Căpuș la Apahida. Proiectul propune două tuneluri în apropierea cartierului Mănăștur, unul lângă baza sportivă Unirea, iar celălalt, mai scurt, în spatele complexului „Nora”.


Centura de 41,8 kilometri va avea 20 de noduri și va depăși suma 250 milioane de euro, termenul de finalizare a acesteia fiind anul 2024.

CITEȘTE ȘI

Clujul, legat de Autostrada Transilvania în 2021. Cum rezolvă traficul Centura Metropolitană?

 

 

abonare newsletter