Actualitate

Transport în comun NEPOLUANT în toată ZONA METROPOLITANĂ, până în 2028

Primarul Emil Boc a anunțat că nu doar municipiul Cluj-Napoca, ci întreaga zonă metropolitană va avea transport în comun 100% nepoluant, până în anul 2028.

Transport în comun NEPOLUANT în toată ZONA METROPOLITANĂ, până în 2028. Boc: „Clujul domină România la transportul alternativ” Transport în comun NEPOLUANT în toată ZONA METROPOLITANĂ, până în 2028. Boc: „Clujul domină România la transportul alternativ”

 

 


Promis inițial pentru anul 2026, obiectivul municipalității de a ajunge în întregime la transport public în comun electric, nepoluant va fi atins în anul 2028, estimează primarul Emil Boc. El a menționat că termenul a fost extins deoarece atât flota care deservește municipiul Cluj-Napoca, cât și autobuzele care asigură transportul în comun în zona metropolitană vor trebui să fie nepoluante.

 


„2028 este anul în care vom avea întreaga flotă de transport în comun nepoluantă. Am avansat inițial anul 2026, l-am analizat cu bugetul pe masă și cu toate documentele, iar 2028 este termenul pe care l-am stabilit. Cluj-Napoca este prins într-un program de transport metropolitan, noi asigurăm transportul nu doar în Cluj-Napoca, ci în toate comunele din preajma Clujului. Asta înseamnă o flotă de transport uriașă și pentru aceasta avem nevoie de investiții multianuale, care nu pot fi realizate doar de la un an la altul, pentru că și Floreștiul, urmează și Gilăul, și Apahida, și Baciu și alte comune din preajma Clujului sunt asigurate, ca transport public prin intermediul municipiului Cluj-Napoca, a Companiei de Transport Public. Atunci, avem nevoie ca întreaga flotă, nu doar cea din municipiu, să fie electrică”, a declarat Emil Boc, într-o intervenție telefonică la RFI.

„Clujul domină România și este un oraș de referință în Europa, la transportul în comun”

Edilul a afirmat că municipiul Cluj-Napoca nu doar că domină România în domeniul transportului alternativ, nepoluant, fiind primul oraș care a introdus autobuzele electrice, ci este și un oraș de referință în Uniunea Europeană, în acest domeniu.


„La acest capitol, Clujul domină România și este un oraș de referință în Europa, pentru că deja avem peste 40 % din flota de transport a orașului electrică, nepoluantă. Obiectivul nostru este ca, până în 2028, în integralitate, flota de transport a orașului să fie electrică, nepoluantă, pentru că astăzi, trei cuvinte sunt de importanță capitală în Europa și care vor ghida resursele financiare: green, digital și resilience. Tot ce înseamnă green, nepoluant, de la transport până la mediu, de la colectare selectivă, până la parcuri și spații de agremenet, aceste dimensiuni sunt prioritatea zero a municipiului Cluj-Napoca. În materie de transport, ne axăm în continuare pe transportul public nepoluant prin autobuze electrice, trotinete, troleibuze, tramvaie. De asemenea, avem benzi dedicate pentru transportul în comun, avem multe lucruri realizate în acest sens și vom continua această politică”, a mai spus Boc.

Tramvaiul metropolitan, cea mai nouă propunere pentru Cluj

O nouă propunere a apărut pentru zona metropolitană Cluj-Napoca (ZMCN) în cardul Planului de amenajare a teritoriului județului (PATJ) Cluj: extinderea rețelei de tramvai în afara orașului.


Raportul inclus în PATJ arată că folosirea liniei de tramvai a scăzut în ultimii ani din cauza schimbării zonei rezidențiale și industriale. Propunerea formulată de experți în Planul de amenajare a județului este extinderea linie de tramvai în zona metropolitană.

„Ca urmare a schimbării locației spațiale a principalelor zone rezidențiale și industriale, la nivelul municipiului Cluj-Napoca și ZMCN, în utlimul deceniu s-au modificat și fluxurile principale de călători. Astfel că, în prezent, cea mai mare intensitate se regăsește pe axa est-vest, fapt ce determină subutilizarea actualei linii de tramvai, pe direcția nord-est – sud-vest și suprautilizarea celorlalte mijloace de transport pe direcția est – vest. Popunere – construirea și amenajarea unei noi linii de tramvai între Jucu și Căpușu, etapizat: faza 1 Aeroport – Florești, faza 2. Florești – Gilău; aeroport – Apahida; etapa 3. Gilău – Căpuș - Apahida – Jucu”, se arată în studiul privind transporturile.


Raportul nu scoate însă din discuție realizarea metroului și a liniei de tren metropolitan, obiective pentru care, la sfârșitul lunii aprilie, au fost semnate contractele pentru studiile de prefezabilitate și fezabilitate.

O treime din localitățile zonei metropolitane nu au sistem de transport public

Dintre localitățile din inelul 1 al Zonei Metropolitane Cluj-Napoca, 13 (30,23%) nu sunt deservite de niciun sistem de transport public – Măcicașu, Pădureni, Săliștea Veche, Satulung, Corușu, Filea de Jos, Filea de Sus, Pădureni, Pruniș, Săliște, Șutu, Casele Micești, Sărădiș, la recesământul din anul 2011, întrunind împreună o populație de 2.019 locuitori (3,40%).

 

CITEȘTE ȘI

Autobuzele din Cluj, ca noi la 2 ani de la punerea în circulație. În Capitală, autobuzele Otokar au înregistrat incident după incident

 

 

Venituri de peste 38 mil. € pentru CTP în 2020. Investiții în tramvaie, autobuze și sisteme de ticketing

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter