Actualitate

Mesajul lui Emil Boc la începerea facultății: „Studentul rămâne, mașina pleacă. Gata, s-a terminat!”

O nouă provocare pentru Emil Boc: să convingă cei 100.000 de studenţi care vor veni în câteva zile la Cluj pentru un nou an universitar să lase maşinile acasă, în localităţile de domiciliu.

Emil Boc nu se lasă în războiul pe care îl duce cu studenții în încercarea de a-i face pe aceștia să renunțe să vină cu mașinile la facultate.

Primarul spune că în acest zile s-a “circulat rezonabil”, dar se așteaptă la o intensificare a traficului odată cu venirea studenților.


“Dar, la fel de bine ne așteptăm ca după aceea să reintre într-o anumită normalitate pentru că studenții vor avea de observat că nu se tolerează blocarea arterelor de circulație majore cu mașini, cum era Observatorului, care era plin de mașini. Gata, s-a terminat. Sau cum era Titulescu, plin de mașini. Acolo, prioritatea o are transportul în comun, stundeții au facilități pe care le vom menține în continuare cu privire la transportul în comun. Cei de la buget au două linii gratuite, 50% plătește Primărie, 50% plătește Universitatea. Pentru cei care sunt la taxă 50% pe două linii plătește Primăria, 50% suportă studentul sau Universitatea dacă are resursa financiară. În orice variantă, Primăria susține transportul studenților gratuit pe cel puțin două linii în oraș”, a spus Emil Boc, miercuri dimineață, la un post de radio.

Abonamentele pe 2 linii se transformă


Edilul Clujului spune că discută cu Compania de Transport Public ca, începând din 2020, să convertească cele două linii de abonament de care beneficiază studenții într-un număr de călătorii.

“Astăzi poate să circule pe 2 linii pe care și le alege studentul. Și discuția mea cu Compania de Transport Public, pentru a facilita și mai mult accesul studenților la transportul public este să convertim abonamentul pe 2 linii într-un abonament pe un anumit număr de călătorii pe lună: 120 de călătorii sau mai multe sau mai puține. Cei de la CTP fac acum analizele cât înseamnă acest lucru în abonamentul pe care Primăria îl achită pentru studenți din bani publici. Venim în această direcție pentru a sprijini studenții să circule cu mijloace de transport performante, de calitate, nepoluant, cu autobuze de ultimă generație. Astăzi, 50% din flota de transport public a orașului este nepoluantă. Puține orașe din Europa se pot mândri cu o asemenea dimensiune”, a mai spus edilul.


Mașina – doar la maximă urgență

„Alternativa – mașina va trebuie să fie luată în considerare doar ca o opțiune de maximă urgență. În rest, încurajăm transportul public și sper ca acest lucru să se vadă și în trafic. Nu vom avea politică diferită față de ceilalți cetățeni ai Clujului. Nu vom permite parcarea și blocarea arterelor de circulație cu mașinile studenților. Înțeleg să vii cu mașina și să-ți aduci lucrurile la cămin, la garsonieră. Este firesc. Dar, mașina, după aceea, pleacă acasă. Studentul rămâne, mașina pleacă. Studenții au la dispoziție mijloacele de transport public, bicicleta pentru a circula decent în acest oraș. Eu de doi ani de zile nu mai merg cu mașina la Primărie. Merg pe jos sau cu transportul în comun”, a conchis Boc.

abonare newsletter