Actualitate

Bike Sharing pentru biciclete electrice, din 2023. Noul sistem va deservi toate zonele orașului

Municipiul Cluj-Napoca va dispune de un sistem nou de Bike Sharing, dedicat bicicletelor electrice. Proiectul va fi realizat în acest an.

Bike Sharing pentru biciclete electrice în Cluj-Napoca/ captură foto: Clujbike Facebook.com Bike Sharing pentru biciclete electrice în Cluj-Napoca/ captură foto: Clujbike Facebook.com

 

 


Proiectul Bike Sharing din Cluj se extinde.

 


Unul dintre noile proiecte ce vor fi lansate de administrația locală în 2023 prevede actualizarea sistemului clasic de Bike Sharing din Cluj-Napoca, prin dotarea cu noi biciclete. 

Însă, Primăria pregătește lansarea unui nou proiect de Bike Sharing, pentru bicicletele electrice. 


În acest sens a fost alocată suma de 100 mii lei necesară pentru realizarea studiilor pentru realizarea noului proiect. 

Mai mult, autoritățile intenționează să extindă spre noi cartiere pistele de biciclete existente în oraș.


„Piste de biciclete pentru zonele Sf. Ion, pe Calea Turzii și pe strada Observatorului. 

De asemenea, actualizarea sistemului de Bike Sharing, prin înlocuirea bicicletelor care sunt depășite ca standard, și înlocuirea lor cu altele noi”, a declarat primarul Emil boc în ședința de prezentare a bugetului municipiului Cluj-Napoca pentru 2023.


Sistem de Bike Sharing pentru biciclete electrice

Noul sistem de Bike Sharing, dedicat bicicletelor electrice, va deservi în final toate zonele orașului, însă anumite străzi vor fi prioritizate pentru început:

„Pe lângă modernizarea sistemului existent de Bike Sharing, pregătim un sistem nou de Bike Sharing pentru biciclete electrice, care să deservească toate zonele orașului, dar cu prioritate asemenea zone precum cele amintite, Sf. Ion, Calea Turzii, Observatorului, Pasteur, pentru a putea să-l integrăm în sistemul nostru general de Bike Sharing”, a declarat edilul Emil Boc, miercuri, în cadrul ședinței de prezentare a bugetului municipiului Cluj-Napoca 2023. 

Proiectul Bike Sharing din Cluj a fost finalizat în toamna lui 2016. 

Autoritățile analizează astfel posibilitatea dezvoltării unei structuri integrate de mobilitate urbană pentru cartierul Zorilor, dar și conectivitatea cu strada Hașdeu și Mărginașă, inclusiv posibilitatea introducerii transportului public și a pistelor de biciclete, în condițiile în care odată cu dezvoltarea cartierului Europa, axa Zorilor (Observator-Pasteur-Victor Babeș) a devenit una destul de aglomerată, astfel încât se impun soluții pentru creșterea accesibilității. 

CITEȘTE ȘI:

5.000 de noi carduri Cluj Bike, distribuite de municipalitate. Viceprimarul Tarcea: „Lăsaţi acasă maşina! Pe două roţi e mai sănătos”

Bicicliștii clujeni cer Primăriei construirea unui „bike-parc” în viitorul Parc Est

Ultimele Stiri
abonare newsletter