monitorulcj.ro Menu

Actualitate

I-am prins cu minciuna!

Reprezentanţii Sălii Polivalente au minţit când au spus că au sesizat încă din 2015 probleme la funcţionarea tribunei retractabile. Reprezentanţii constructorului spun că documentul a fost făcut în 4 martie 2016.

Reprezentanţii constructorului spun că n-au avut nici o sesizare oficială de la Primărie, în calitate de proprietar, sau de la conducerea Sălii Polivalente, în calitate de administrator, cu privire la probleme legate de funcţionalitatea tribunei retractabile.

Reprezentanţii Sălii Polivalente şi viceprimarul Gheorghe Şurubaru au declarat miercuri într-o conferinţă de presă că problemele au fost sesizate din luna august 2015.

Informaţii contrazise de Con-A

Reprezentanţii Con-A susţin însă că nu au avut nicio adresă prin care să li se comunice faptul că tribuna retractabilă funcţionează defectuos.

„Timp de 16-17 luni de când s-a dat în folosință Sala Polivalentă, după recepție, nu am avut nicio adresă prin care să ni se spună că tribuna retractabilă funcționează defectuos și nicio adresă prin care să ni se comunice că tribuna, prin pliere, creează goluri, ce pun în pericol viața, sănătatea și integritatea fizică a persoanelor”, au declarat reprezentanţii Con-A.

Prima informare, cu opt zile înainte de accident

Primul document în care exista o menţiune abia la final, nici măcar nu era pe ordinea de zi, că tribuna nu funcţionează automatizat a fost trimis în 4 martie 2016, cu 8 zile înainte de accident, care a avut loc în data de 12 martie.

Nu avem o asemenea adresă. Primul document oficial a apărut după 16 luni de la recepție, în 4 martie 2016, și conține o singură mențiune, la final, că tribuna retractabilă nu funcționează automatizat. Este consemnat în procesul-verbal la sfârșit, nici nu era pe ordinea de zi, a fost menționat abia la finalul discuției”, au precizat reprezentanţii Con-A.

Ce obligaţii aveau potrivit legii proprietarul şi administratorul Sălii Polivalente?

Potrivit legii nr. 10 din 18 ianuarie 1995 privind calitatea în construcţii, publicată pe site-ul Inspectoratului de Stat în Construcţii, proprietarul (Primăria Cluj-Napoca) şi administratorul Sălii Polivalente (SC Sala Polivalentă SA) aveau următoarele obligaţii.

Art. 27. Proprietarii construcţiilor au următoarele obligaţii principale:
a)efectuarea la timp a lucrărilor de întreţinere şi de reparaţii care le revin, prevăzute conform normelor legale în cartea tehnică a construcţiei şi rezultate din activitatea de urmărire a comportării în timp a construcţiilor;
c)asigurarea urmăririi comportării în timp a construcţiilor, conform prevederilor din cartea tehnică şi reglementărilor tehnice;

Secţiunea 6: Obligaţii fi răspunderi ale administratorilor şi ale utilizatorilor construcţiilor

Art. 28. Administratorii şi utilizatorii construcţiilor au următoarele obligaţii principale:
a)folosirea construcţiilor conform instrucţiunilor de exploatare prevăzute în cartea tehnică a construcţiei;
b)efectuarea la timp a lucrărilor de întreţinere şi de reparaţii care le revin conform contractului;
d)efectuarea urmăririi comportării în timp a construcţiilor conform cărţii tehnice a construcţiei şi contractului încheiat cu proprietarul;

Tribuna, făcută de polonezi

Firma Intersport s-a ocupat de achiziția şi montarea echipamentelor sportive. Ei sunt acreditați/au agrement pe linie sportivă. Sunt doar câteva firme în România care pot monta echipament sportiv care să corespundă standardelor organizaţiilor sportive internaționale, iar Intersport este una dintre ele. Intersport au comandat proiectarea şi execuția tribunei retractabile la o firmă din Polonia, iar Intersport au montat-o.

Vieţile a 500.000 de oameni, puse în pericol?

Un expert tehnic a explicat pentru Monitorul de Cluj de ce personalul Sălii Polivalente nu poate susține că nu știa că la evenimentul din 12 martie a rămas acel spațiu de 21-22 de centimetri între ultimul rând de scaune (tribuna fixă) și tribuna mobilă. Potrivit tehnicianului, fixarea ultimului rând de scaune se face manual, printr-un sistem de buloane (șuruburi), astfel încât era imposibil ca angajații - dacă ar fi făcut corect toate operațiunile de fixare a tribunei - să nu observe existența spațiului. Acest lucru ar demonstra, așadar, superficialitatea cu care angajații Sălii Polivalente au tratat problema manipulării tribunei mobile, respectiv a securizării zonei periculoase.

În Sala Polivalentă s-au ținut peste 100 de evenimente oficiale de amploare şi au fost înregistrați peste jumătate de milion de spectatori.

Pentru buna funcţionare a tribunei trebuia personal specializat care să asigure mentenanţa şi să verifice funcţionarea în siguranţă a echipamentelor.

Aflăm că vieţile şi integritatea fizică a jumătate de milion de persoane a fost pusă în pericol? După 16-17 luni? După 100 de evenimente? După ce au intrat în Sală 500.000 de oameni?

Citeşte şi:

Brambureala, dezinteresul, incompetenţa şi lăcomia - cauzele accidentului de la Sala Polivalentă. Ce spun rezultatele "anchetei" şi care e ADEVĂRUL din spatele vorbăriei goale a politrucilor municipalităţii? - GALERIE FOTO
Boc, reacţie după două zile de la incidentul din Polivalentă. Pe Facebook

PSD-iştii clujeni vorbesc singuri
Ședința cerută de PSD pentru demiterea CA al Sălii Polivalente nu a avut loc
Copilul care a căzut în gol în Sala Polivalentă a fost externat