Actualitate

Autocarele de înlocuire a trenurilor pe ruta Cluj-Oradea, introduse de CFR Călători la jumătate de an de la închiderea liniei de cale ferată

Autobuzele ce trebuie să înlocuiască trenurile pe ruta Cluj-Oradea vor fi puse la dispoziție de CFR Călători la mai bine de jumătate de an de la închiderea liniei de cale ferată.

Transferul călătorilor cu autocare și autobuze, pe linia de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor, operat de CFR Călători abia din vara acestui an / Foto: depositphotos.com Transferul călătorilor cu autocare și autobuze, pe linia de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor, operat de CFR Călători abia din vara acestui an / Foto: depositphotos.com

 

 


Doi ani de zile nu vor mai circula trenuri directe pe ruta Cluj-Oradea. Călătorii vor fi transferați cu autocare și autobuze, din cauza lucrărilor la electrificarea liniei de cale ferată. Spre deosebire de operatorii private, care au pus la dispoziția călătorilor mijloace auto de transfer, CFR Călători poate introduce autobuze și microbuze abia din vara acestui an, potrivit celui mai optimist scenariu. 

 


Trenurile, înlocuite cu autobuze și autocare 

Abia recent a fost postat anunțul de licitație cu titlul „Servicii de transport regulat special de călători cu autobuze/autocare de înlocuire a trenurilor de călători” în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP), potrivit Clubferoviar.ro

Valoarea totală estimată a contractului, cu o valabilitate de doi ani, este cuprinsă între 28.105.000 și 36.135.000 de lei.


CFR Călători ar putea introduce primele autobuze pe ruta Cluj-Oradea, potrivit celui mai optimist scenariu, abia de la sfârșitul lunii iunie, în condițiile în care termenul limită pentru primirea ofertelor este fixat pentru 25 martie 2024, ora 15:00, iar cel pentru evaluările de calificare și tehnică, respectiv financiară abia în 27 mai 2024.

„Având în vedere că în perioada 2024-2027 se efectuează lucrări de reparaţii-modernizare pe linia CF Cluj Napoca – Oradea, astfel că aceasta este închisă pentru efectuarea transportului feroviar de călători (…), transportul va fi prestat cu autocare pe relaţiile Cluj-Napoca – Oradea şi retur, Cluj Napoca – Huedin şi retur, Aghireş – Huedin şi retur, Bratca – Huedin şi retur, Bratca – Aleşd şi retur, Oradea – Bratca şi retur, Aghireş – Aleşd şi retur, cu luarea în considerare a mersului trenurilor”, se arată în anunțul de licitație. 


CITEȘTE ȘI: 
Încep lucrările pentru modernizarea lotului Cluj-Napoca-Aghireșu pe linia de tren Cluj-Oradea, dar fără Pasajul de la Tăietura Turcului. Viceprimarul Dan Tarcea: „Pasajul va face obiectul unei alte autorizații de construire”.

Transportul călătorilor se va realiza cu zece autocare/autobuze și patru autocare/autobuze de rezervă, cu o capacitate minimă de 50 de locuri.

Autobuze de transfer a călătorilor, introduse de operatorii privați

CFR Călători a lansat abia acum licitația, în condițiile în care linia ferată Cluj-Oradea este închisă de la începutul anului, iar operatorii privați Transferoviar Călători și Interregional Călători au pus deja în circulație autobuze de înlocuire a trenurilor.


La începutul acestui an,  CFR  a transmis că în perioada 08 ianuarie 2024 – 08 ianuarie 2026, adică doi ani de zile, circulația feroviară va fi închisă pe relația Aghireșu – Poieni, pentru execuția lucrărilor de „Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor” – Lot 2 Aghireș – Poieni. 

Ulterior, ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru lotul Cluj-Aghireșu.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Niciun kilometru de cale ferată reconstruită la maxim 160 km/h, în 2023: „Un an obișnuit... de slab”

abonare newsletter