Actualitate

În 2023, CFR nu a recepționat niciun kilometru de cale ferată modernizată din cei 100 km promiși la început de an

Nu doar autostrăzile rămân o provocare pentru România. Și căile ferate rămân nemodernizate, iar din 100 km promiși la începutul lui 2023, CFR SA a recepționat zero kilometri.

Lucrări pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. FOTO: CFR Infrastructură Facebook.com Lucrări pentru electrificarea căii ferate Cluj-Oradea. FOTO: CFR Infrastructură Facebook.com

 

 


Dacă anul trecut au fost modernizați puțin peste 13 km de căi ferate, în 2023 promisiunile CFR s-au spulberat: din 100 de km de cale ferată promiși să fie modernizați, s-a recepționat 0 kilometri, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la solicitarea trimisă de Club Feroviar.

 


„În acest an, nu au fost efectuate recepții la terminarea lucrărilor de reabilitare linii de cale ferată. Menționăm faptul că lucrările de pe coridor sunt substanțial finalizate pe multe dintre sectoarele supuse reabilitării între stațiile Ghioroc și Simeria și au fost deschise circulației cu viteza sporită. Procedurile de recepție au fost întârziate din cauza complexității lucrărilor de semnalizare și ERTMS, care necesită un timp mai lung de testare și recepție”, se arată în răspunsul CNCF CFR SA la solicitarea Club Feroviar.

Responsabilii companiei au enumerat și alte cauze pentru care finalizarea proiectelor de modernizare a căii ferate sunt întârziate: „Principalele cauze ale întârzierilor din implementarea proiectelor sunt generate de perioada lungă a procedurilor de achiziții, care includ și perioada de finalizare/soluționare a contestațiilor depuse, necesitatea exproprierilor suplimentare, durata mare a obținerii acordului de mediu, întârzieri în livrarea TBM-urilor și asamblarea lor, solicitări de aprobare și aplicare a prevederilor legale pentru ajustarea prețurilor, întârzieri în furnizarea materialelor generate de pandemia Covid, și declanșarea războiului din Ucraina etc”.


Numărul de kilometri de cale ferată modernizată recepționați în România a scăzut de la un an la altul. Dacă în 2021 erau modernizați 33,02 km, anul trecut doar     13,39 km de cale ferată au fost recepționați. În 2023, performanța negativă a ajuns la zero kilometri de cale ferată modernizați. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Circulația trenurilor va fi închisă aproape total între Cluj și Oradea, din 2024. Vor fi microbuze pe o porțiune din traseu

abonare newsletter