Educație

Școlile din România fără cabinete medicale în vreme de pandemie

Organizația Salvați Copiii semnalează problema rețelei deficitare de cabinete medicale din mai multe școli: doar 16 unități au cabinet medical cu personal de specialitate.

Școlile din România fără cabinete medicale în vreme de pandemie Școlile din România fără cabinete medicale în vreme de pandemie

 

 


O cercetare a organizației Salvați Copiii semnalează problema rețelei deficitare de cabinete medicale din mai multe școli, doar 16 unități din totalul de 144 analizate, având cabinet medical cu personal de specialitate pe toată durata programului școlar.

 


Gradul de pregătire al școlilor pentru 14 septembrie

„Rețeaua deficitară de cabinete medicale și de personal specializat este una dintre problemele majore identificate de Organizația Salvați Copiii România, într-o cercetare de teren care măsoară gradul de pregătire a școlilor pentru revenirea în clase a copiilor, în condiții de siguranță sanitară. Astfel, dintre cele 144 de școli analizate, din 135 de localități, doar 16 au cabinet medical cu personal de specialitate pe toată durata programului școlar”, potrivit unui comunicat.

Cu toate acestea, 80% dintre școli optează pentru reîntoarcerea în clase, față în față.


Din totalul de unități analizate la nivelul țării, 16 școli au cabinet medical cu personal de specialitate, pe întreaga durată a programului școlar, 7 au cabinet medical, dar programul personalului medical nu acoperă în întregime durata cursurilor, 44 au contracte încheiate cu alți furnizori, 57 nu au nici o formă de asistență medicală, iar 20 se află în alte situații – cele mai multe dintre acestea fiind deservite de personal sanitar comunitar sau medici de familie, dar nu pe bază de contract.

Majoritatea școlilor optează pentru sistemul clasic, față în față

Din totalul de 144 de unități de învățământ, 113 intenționează să reînceapă școala în format clasic, față în față, 19 au optat pentru sistemul hibrid, 2 pentru varianta exclusiv online, o școală intenționează să îmbine modelul hibrid cu cel clasic, în funcție de clase și numărul de elevi, iar 6 școli nu au decis încă modelul pe care îl vor implementa din 14 septembrie.


Educația online implică multe dificultăți

Tot în urma cercetării, s-a constatat faptul că 132 de școli spun că nu toți elevii dispun de dispozitiv pentru a avea acces la școala online, în 120 de unități sunt probleme de acces la internet pentru toți elevii, în 45 de școli unii profesori nu au acces la internet sau dispozitive, iar în 70 de școli nu toți profesorii dețin minimul de cunoștințe și abilități pentru predarea online. În cazul a 113 școli, familiile nu pot asigura sprijinul necesar.

Încă un apel spre ministere

Organizația Salvați Copiii România reia solicitarea adresată ministerelor Educației și Sănătății, să respecte și să asigure toate condițiile necesare limitării răspândirii noului coronavirus în rândul copiilor, începând in 14 septembrie: distanța fizică, iar acolo unde nu e posibil, învățarea prin rotație, alocarea de resurse financiare, astfel încât să existe medici și asistenți sociali, clarificarea condițiilor de acordare a laptopurilor/tabletelor, astfel încât accesul la educație să fie real pentru toți copiii.


CITEȘTE ȘI:

5.000 de școli nu au acces la internet. Când vor fi conectate la o rețea web?

 

Ce se va întâmpla în cazul infectării cadrelor didactice? Au fost pregătite 4 scenarii

 


 

abonare newsletter