Economie

Promisiunile de asfaltare a drumurilor judeţene s-au dus pe apa sâmbetei

În anul preelectoral 2011, Consiliul Judeţean Cluj demara un proiect de modernizare a tuturor drumurilor judeţene. După trei ani de acest proiect s-a ales praful.

Consiliul Judeţean Cluj va rezilia, începând cu data de 18 mai, contractul cu Asocierea Kiat Group Construct SRL, SC Tehnic Asist SRL şi SC Damar Consult SRL după ce aceasta nu a executat lucrările de modernizare a drumurilor judeţene din Cluj prevăzute în contract şi a înregistrat întârzieri în graficele de reparare a drumurilor.

Consiliul Judeţean Cluj a mai încercat şi în 2012 să rezilieze contractul cu firma Kiat din aceleaşi cauze. Luni, 5 mai, consilierii judeţeni, întruniţi într-o şedinţă extraordinară, l-au mandat pe Horea Uioreau să rezilieze contractul cu Kiat.


“Practic, conform graficelor până în data de 18 mai dânşii nu se mai pot încadra în ceea ce trebuiau să se facă ca şi lucrări şi ca şi grafic de lucrări. Practic, din data de 18 mai prin mandatul pe care l-am primit astăzi voi semna rezilierea contractului. Imediat după rezilierea contractului se va intra în teren cu firmele noastre de întreţinere şi drumuri, iar cel puţin drumul de la Fizeşu Gherlii va începe să fie reabilitat direct de către Consiliul Judeţean. Întreg pachetul va fi reziliat în data de 18 mai. Ei nu şi-au îndeplinit sarcinile, sunt în afara graficului de lucrări ca şi timp şi întreg pachetul de 420 de kilometri va fi reziliat după data de 18 mai”, a declarat preşedintele CJ Cluj, Horea Uioreanu.

Termen incert pentru reabilitarea drumurilor judeţene

Având în vedere faptul că lucrările efectuate în baza contractului înregistrau mari întârzieri faţă de graficul aprobat, în luna martie 2014 Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Privat al Judeţului Cluj a solicitat Asocierii ca în termen de 60 de zile de la primirii notificării să recupereze întârzierile acumulate, ceea ce nu s-a întâmplat, în caz contrar urmând a fi reziliat contractul.


După rezilierea contractului cu firma Kiat drumurile judeţene vor fi scoase la licitaţie bucată cu bucată. Uioreanu nu a precizat în cât timp va fi terminată reabilitarea drumurilor în urma acestor noi licitaţii.

“Avem un proiect care vom interveni pe partea de întreţinere şi ulterior, drumurile vor fi scoase la licitaţie bucată cu bucată şi vor fi făcute de cei care vor câştiga licitaţia. Urgenţa este zona Fizeşului unde cei de la Kiat nu au mai intrat în teren în acest an şi pe bună dreptate oamenii sunt nemulţumiţi”, a mai precizat şeful CJ Cluj.


CJ Cluj, la a doua încercare de reziliere

Rezilierea contractului semnat cu Kiat a fost luată în calcul inclusiv de fostul preşedinte al CJ Cluj, Alin Tişe. La acea vreme Tişe era nemulţumit de faptul că proiectele tehnice prezentate de consorţiul condus de Kiat pentru tronsoanele de drumuri judeţene sunt neconforme, arătând că sunt foarte multe neconcordanţe de ordin tehnic, ce nu corespund ofertei iniţiale pe care a propus-o consorţiul condus de Kiat.

Ulterior, noul preşedinte al CJ Cluj, Horea Uioreanu, declara şi el în 2012 că va începe demersurile de reziliere a contractului cu Kiat după ce reprezentanţii firmei refuză să execute contractul de reabilitare a drumurilor judeţene în conformitate cu condiţiile stabilite în urma licitaţiei. În 2012 reprezentanţii Kiat refuzau rezilierea contractului pe cale amiabilă, dar la doi ani distanţă, în 2014, aceştia au acceptat rezilierea contractului în această formă.


A fost odată Kiat

În 2011, Consiliul Judeţean Cluj a atribuit contractul de proiectare şi execuţie al lucrărilor de modernizare şi reabilitare a 423 km de drumuri judeţene consorţiului de firme Kiat Group Construct (controlat de acţionari turci), Tehnic-Asist şi Damar Consult pentru suma de 281,7 mil. lei (circa 69 mil. euro), fără TVA. Proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a drumurilor judeţene din Cluj era prevăzută pentru perioada 2011-2015, iar durata de garanţie era de 5 ani de la recepţia lucrărilor. Pentru susţinerea lucrărilor, CJ Cluj a contractat inclusiv şi un împrumut bancar de peste 25 de milioane de euro pentru a putea susţine acest proiect de modernizare a drumurilor judeţene.

Drumuri câştigate şi neterminate

Cele cinci loturi care trebuiau modernizate de Kiat şi câştigate în urma licitaţiei sunt:


LOT I: DJ 108C Viştea - Leghia, DN 1 - Mănăstireni, DJ 764B Valea Drăganului, DJ 103K Râşca - DN1R (Beliş), DJ 107P DN 1 Gilău - Someşul Rece, Mărişel - DN 1R, DJ 107N Gura Râşca - DJ 107P, DJ 107S Gura Râşca - Măguri Răcătău

LOT II: DJ 107M Luna de Sus - Săvădisla - Băişoara - Iara - Buru - limita jud. Alba, DJ 107R Făget - Ciurila - Filea de Sus - Băişoara Muntele Băişorii - Muntele Mare, DJ 103G DN 75 - Cheile Turzii, DJ 103M Vâlcele - Rediu - Aiton, DJ 161B Turda - Bogata - Călăraşi

LOT III: DJ 109A Chinteni - Vultureni - Recea Cristur - Dealu Jurcii, DJ 109 Răscruci - Borşa - Aşchileu - limita jud. Sălaj, DJ 161A Apahida - Cojocna - Ceanu Mare - Iuriu de Câmpie

LOT IV: DJ 150 Viişoara - Ceanu Mare - Mociu - Chesău - Pălatca, DJ 161 DN 1 - Dăbâca - Panticeu - Sărata, DJ 109E Dej - Vad - limita jud. Sălaj

LOT V: DJ 109C Gherla - Ţaga - Cămăraş, DJ 151C limita jud. Mureş - Tritenii de Jos, DJ 161G Sucutard - Petea Pălatca - Vaida Cămăraş, DJ 161D Nireş - Unguraş - V. Unguraşului DJ 161E Habadoc - Buza - Feldioara

Ultimele Stiri
abonare newsletter