Administrație

Legătura Clujului la Autostrada Transilvania, în linie dreaptă! A fost desemnat constructorul pentru drumul expres DN1-A3

A fost anunțat câștigătorul licitației pentru executarea lucrărilor la drumul expres ce leagă Clujul de Autostrada Transilvania, prin comuna Tureni.

A fost desemnat câștigătorul licitației pentru legătura Clujului la Autostrada Transilvania. FOTO stânga: Facebook/ Emil Boc; Foto dreapta: monitorulcj.ro A fost desemnat câștigătorul licitației pentru legătura Clujului la Autostrada Transilvania. FOTO stânga: Facebook/ Emil Boc; Foto dreapta: monitorulcj.ro

 

 


A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția drumului de legatură dintre A3 și DN1, prin Tureni, a anunțat marți Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

 


Astfel, câștigătoare a fost desemnată Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader) – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS – OPR ASFALT – AUTOTEHNOROM – CON-A OPERATIONS. Constructorul va avea la dispoziţie 562,61 milioane de lei, fără TVA şi 18 luni pentru a finaliza lucrările, a precizat Pistol. Liderul asocierii, Dimex 2000 Company, are sediul în județul Bistrița Năsăud.

„Astăzi a fost desemnat câștigătorul contractului pentru construcția drumului de legatură dintre A3 și DN1(localitatea Tureni, județul Cluj)! Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader), OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS, OPR ASFALT, AUTOTEHNOROM, CON-A OPERATIONS va avea la dispoziţie 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările. Drumul expres cu o lungime de circa 5 km va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens.  Pe această șosea vor fi construite 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri”, a transmis Cristian Pistol, directorul general CNAIR, pe Facebook.


Procedura pentru semnarea contractului finanțat din fonduri europene nerambursabile va putea fi demarată peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

Odată cu semnarea contractului, constructorul va avea termen 18 luni pentru executarea lucrărilor la drumul expres de circa 5 kilometri care va lega Clujul de Autostrada Transilvania, prin Tureni. Astfel, dacă nu vor exista contestații sau blocaje de altă natură, clujenii ar trebui să poată circula pe drumul expres la începutul anului 2025.


„Conectarea Clujului la Autostradă va permite să nu mai fii nevoit să mergi până la Gilău, să cobor pe la Nădășel ca să mergi după aceea spre Baia Mare sau Bistrița sau pur și simplu ai coborât de pe Autostradă la Tureni, ai urcat pe Centura Vâlcele-Apahida și mergi mai departe. Acest proiect este în faza finală de licitație, se vor anunța ofertele pentru conectarea Clujului la Autostradă acum în iulie, deci nu mai este o poveste. Vom avea câștigător desemnat, și în 18 luni, lucrarea este gata. Finanțarea este asigurată și nu sunt puțini bani, este o sumă consistentă aici”, a declarat primarul Emil Boc, recent, la un post local de radio.

Drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 și drumul național DN1 (zona Tureni) a fost scos la licitație în luna februarie de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Realizarea noii legături a municipiului Cluj-Napoca la Autostrada Transilvania va contribui la descongestionarea traficului de pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida. De asemenea, traficul Gilău - Cluj-Napoca va fi diminuat, având în vedere posibilitatea utilizării viitoarei conexiuni cu Autostrada Transilvania.


Lucrare din fonduri europene

Contractul urmează să fie finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Pe această șosea sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Drumul Expres va asigura legătura dintre două căi principale de transport: autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 în zona localităţii Tureni. Acesta va degreva traficul greu şi de tranzit din municipiul Turda, și va reduce timpii de parcurs între zona metropolitană Cluj și Autostrăzile A10 Turda – Sebeş și A3 Transilvania, contribuind la reducerea emisiilor de noxe din mediul urban al municipiului Turda care este traversat în prezent de DN1 şi DN 15.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Ca la noi la nimeni! Pe A10 Sebeș-Turda există riscul ca versantul să vină peste autostradă

Ultimele Stiri
abonare newsletter