Administrație

Constructorul pentru drumul expres Cluj - Autostrada Transilvania, anunțat în iulie. Termen de finalizare: început de 2025!

Câștigătorul licitației pentru executarea lucrărilor la drumul expres ce leagă Clujul de Autostrada Transilvania, prin comuna Tureni, va fi anunțat în luna iulie.

Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va creea o nouă legătură între Cluj-Napoca și A3, prin Tureni. FOTO stânga: Facebook/ Emil Boc; Foto dreapta: monitorulcj.ro Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va creea o nouă legătură între Cluj-Napoca și A3, prin Tureni. FOTO stânga: Facebook/ Emil Boc; Foto dreapta: monitorulcj.ro

 

 


În luna iulie va fi anunțat constructorul pentru drumul expres Cluj-A3, a anunțat primarul Emil Boc joi, într-o emisiune radio. Compania Națională de Administrare a Infrastructruii Rutiere (CNAIR) are termen final pentru evaluarea ofertelor data de 14 iulie 2023, potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

 


Odată cu semnarea contractului, constructorul va vea termen 18 luni pentru executarea lucrărilor la drumul expres de circa 5 kilometri care va lega Clujul de Autostrada Transilvania, prin Tureni. Astfel, dacă nu vor exista contestații sau blocaje de altă natură, conform calculelor noastre,  clujenii ar trebui să poată circula pe drumul expres la începutul anului 2025.

„Conectarea Clujului la Autostradă va permite să nu mai fii nevoit să mergi până la Gilău, să cobor pe la Nădășel ca să mergi după aceea spre Baia Mare sau Bistrița sau pur și simplu ai coborât de pe Autostradă la Tureni, ai urcat pe Centura Vâlcele-Apahida și mergi mai departe. Acest proiect este în faza finală de licitație, se vor anunța ofertele pentru conectarea Clujului la Autostradă acum în iulie, deci nu mai este o poveste. Vom avea câștigător desemnat, și în 18 luni, lucrarea este gata. Finanțarea este asigurată și nu sunt puțini bani, este o sumă consistentă aici”, a declarat primarul Emil Boc, la un post local de radio.


Două oferte în cadrul licitației

Două asocieri de firme au depus oferte în cadrul licitației pentru „Execuție lucrări pentru realizarea obiectivului de investiții: Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) și Drum Național DN1 (Zona Tureni)”. Este vorba despre: 

  • Asociere: Dimex-2000 Company (Leader), Obras Publicas Y Regadios, Opr Asfalt, Autotehnorom, Con-A Operations, Danavi, Road Expert Design SRL, Terratest Geotehnic SA, Electro Energetica, Transilvania Impact Import Export, Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei, EPMC Consulting, Eurotest, All Inclusive Teste Laborator, SC Geologic Site SRL, Autotehnorom, WGS Grand Security SRL;
  • Asociere: Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS.(Leader), Visio Construction Works, Elektra Invest, Danavi, Epser LTD, Eckon Cei, Visio Construction Works, Muzeul Olteniei Craiova.

Drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 și drumul național DN1 (zona Tureni) a fost scos la licitație în luna februarie de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Realizarea noii legături a municipiului Cluj-Napoca la Autostrada Transilvania va contribui la descongestionarea traficului de pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida. De asemenea, traficul Gilău - Cluj-Napoca va fi diminuat, având în vedere posibilitatea utilizării viitoarei conexiuni cu Autostrada Transilvania.


Contract de jumătate de miliard de lei

Proiectul este estimat la 569,2 milioane de lei și are asigurată finanțarea necesară pentru implementarea lucrărilor. Contractul urmează să fie finanțat din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii. Proiectul de conectare a Clujului la Autostrada Transilvania are o durată de execuție de 18 luni.

Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Pe această șosea sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.


Drumul Expres va asigura legătura dintre două căi principale de transport: autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 în zona localităţii Tureni. Acesta va degreva traficul greu şi de tranzit din municipiul Turda, și va reduce timpii de parcurs între zona metropolitană Cluj și Autostrăzile A10 Turda – Sebeş și A3 Transilvania, contribuind la reducerea emisiilor de noxe din mediul urban al municipiului Turda care este traversat în prezent de DN1 şi DN 15.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Legătura Clujului la Autostrada Transilvania, în linie dreaptă. Două oferte depuse pentru drumul expres

Ultimele Stiri
abonare newsletter