Administrație

Vești bune pe lotul „blestemat” Suplacu de Barcău–Chiribiș. Licitație relansată pentru sectorul din A3 început de Bechtel

O nouă licitație a fost lansată, la început de an, pentru găsirea unui constructor care să continue lucrările începute de Bechtel pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania.

Licitație relansată pentru sectorul din A3 început de Bechtel. FOTO: Cristian Pistol/ Facebook Licitație relansată pentru sectorul din A3 început de Bechtel. FOTO: Cristian Pistol/ Facebook

 

 


Un tronson realizat aproape pe jumătate de constructorul Bechtel, până când a fost reziliat contractul, a fost scos acum din nou la licitație, după ani de zile de bâlbe, licitații anulate, întârzieri și contracte reziliate.

 


Este vorba de secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș a Autostrăzii Transilvania, în lungime de 26,35 kilometri.

„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor. Contractul finanțat prin fonduri europene prevede un termen de 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor), iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA)”, a anunțat recent directorul Companiei de Autostrăzi (CNAIR), Cristian Pistol.


Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:

- 3 viaducte;


- 8 pasaje;

- 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare.


Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015, dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016.

Lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș, abandonat de Bechtel

Proiectul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș (și mai departe până la Borș) fusese abandonată în 2013 când ministrul PSD de atunci Dan Șova a decis rezilierea contractului cu Bechtel. Tronsonul fusese construit aproape 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.

Ulterior, CNAIR a scos la licitație proiectul, l-a contractat în 2015 cu o asociere spaniolă (Corsan - Corviam Construccion - SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL ) pe circa 701 milioane de lei, dar în 2016 l-a reziliat din cauza mobilizării slabe a constructorului.

Apoi, abia în decembrie 2020 a fost relansat la licitație proiectul Suplacu de Barcău - Chiribiș, în martie 2021 au fost depuse patru oferte, iar în septembrie 2021 a fost desemnat un câștigător - Construcții Erbașu - Vahostav - SK A.S., ofertă de 542 mil lei. S-au depus contestații, iar apoi licitația nu s-a mai finalizat cu un contract semnat...

În iulie 2022 fostul ministru Cătălin Drulă acuza actuala conducere de la Transporturi că au anulat licitația, deși ministrul Grindeanu scria pe Facebook cu câteva zile că ofertele sunt la reevaluare și că se va da un câștigător până în August. În cele din urmă licitația chiar a fost anulată și meciul mai apoi s-a mutat în instanțe, pe contestarea deciziei de anulare...

Acum, după încă jumătate de an, CNAIR scoate din nou la licitație finalizarea tronsonului.

CITEȘTE ȘI:

Cel puțin 79 km noi de autostradă și drumuri expres, inaugurați în 2023. Asociația Pro Infrastructură: „Visăm la un record de 126 km”

Ultimele Stiri
abonare newsletter