Administrație

Termen prelungit A TREIA OARĂ pentru depunerea ofertelor pentru metrou. Până când se pot depune oferte?

Primăria Cluj-Napoca a prelungit a treia oară termenul de depunere a ofertelor în cadrul licitației de proiectare și execuție a metroului. Noul termen este data de 22 august.

Termen prelungit A TREIA OARĂ pentru depunerea ofertelor pentru metrou. FOTO: Facebook/ Municipiul Cluj-Napoca Termen prelungit A TREIA OARĂ pentru depunerea ofertelor pentru metrou. FOTO: Facebook/ Municipiul Cluj-Napoca

 

 


Termenul pentru depunerea ofertelor pentru proiectare și execuția magistralei de metro din Cluj a fost amânat a treia oară. Firmele au timp până în 22 august să depună oferte. Licitația pentru construirea metroului clujean a fost lansată în luna martie, iar termenul limită inițial pentru primirea ofertelor era 9 mai 2022. Ulterior, termenul a fost prelungit până în 8 iulie. 

 


Valoare estimată a achizitiei este de 6,66 miliarde lei fără TVA. Clujul ar putea avea prima linie de metrou funcțională în ianuarie 2027, în primă fază pe 9.16 kilometri, estimându-se ca în 2030 numărul total de călători transportați să se ridice la peste 60 de milioane. Durata totală a contractului este de 96 de luni, adică 8 ani. Sursele de finanțare sunt reprezentate de alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, alocații de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești, precum și „alte surse legal constituite identificate pe parcurs”.

Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

Conform anunțului de publicare a licitației, Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).


164.400 de clujeni vor călători zilnic cu metroul în 2030

Primăria clujeană susține, conform analizelor finale din studiul de fezabilitate finalizat în 2021, că numărul total de călători necesar a fi transportați este de 164.400 călători/zi în anul punerii în funcțiune (anul 2030) respectiv 246.000 călători/zi în anul 2060, adică 60.006.000 călători/an, la punerea în funcțiune, respectiv 89.790.000 călători/an în 2060.

„Metroul ușor va avea o capacitate adecvată cererii, dimensiunea maximă a trenurilor fiind de 51 m lungime (3 vagoane), 2,65 m lățime (35% din capacitatea trenurilor de metrou din București), sistemul oferind o capacitate nominală de transport de 15.200 călători/oră și sens la frecvență maximă (1 tren la 90 de secunde; așadar 380 călători/tren*40 trenuri/oră). Datele preliminare din modelul de transport arată că încă de la deschidere pe anumite secțiuni la ora de vârf se va atinge cca. 65% din capacitatea teoretică nominală la un interval de 6 min sau cca. 33% din capacitatea teoretică nominală la un interval de 3 min. Adecvarea serviciului la cerere se va face prin operarea serviciului la o frecvență ajustată cererii”, arată oficialii din Primărie.


În documentul citat se prevede construcția efectivă a metroului în patru ani, „de la începutul lui 2023 până la finalul lui 2026”, linia de metrou urmând a deveni funcțională în ianuarie 2027 pe 9, 16km, cu 9 stații și un depou. 

„Construcția efectivă va avea loc în total în 8 ani (96 luni) astfel: în 4 ani (48 luni) pentru Secțiunea 1 (Sfânta Maria – Europa Unită) și 6 ani (72 luni) pentru Secțiunile 2 și 3 (Țara Moților – Sfânta Maria și Piața Mărăști – Muncii), din care 2 ani (24 luni) suprapuși cu prima secțiune. Întregirea liniei se va face prin construcția a încă 10 stații pe 11,87 km corespunzătoare celorlalte secțiuni Țara Moților (Teilor) – Sfânta Maria (Câmpului) (7 stații, 8,80km) și Piața Mărăști – Muncii (3 stații, 3,07km) în 6 ani, de la începutul lui 2025 și până la finalul lui 2030. Astfel linia de metrou va deveni integral funcțională în ianuarie 2030 cu 21,03km, cu 19 stații și un depou”, arată Primăria.


Transportul în comun nu va fi întrerupt

Pe toată durata realizării lucrărilor, nu se va întrerupe circulația transportului public pe axa Vest-Est. De asemenea, se vor asigura circulația pietonală, accesul pentru riverani, accesul echipelor de intervenție (pompieri, ambulanță, poliție): „Cu excepția unei stații, unde efectiv nu poate fi asigurată imediata vecinătate a organizării de șantier, e vorba de stația Mihai Eminescu (în zona Spitalului de Copii, pe Calea Moților – n.red.), pe tot traseul, după executarea lucrărilor de excavație, se poate reda circulației. Transportul public nu se va întrerupe niciodată”, a arătat recent șeful de proiect, Ionel Oprea.

CITEȘTE ȘI:

Care sunt cele mai mari provocări pentru metroul clujean? „Drobul de sare” nu ar mai fi o problemă

abonare newsletter