Administrație

Licitație SUSPENDATĂ pentru lotul Poarta Sălajului-Nușfalău al Autostrăzii Transilvania

CNAIR a suspendat licitația pentru lotul Poarta Sălajului-Nușfalău al Autostrăzii Transilvania. Soarta contractului de aproape un miliard de euro se decide la Curtea de Apel București, care a stabilit primul termen la contestația Strabag pe 5 august.

Licitație SUSPENDATĂ pentru lotul Poarta Sălajului-Nușfalău. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură Licitație SUSPENDATĂ pentru lotul Poarta Sălajului-Nușfalău. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

 

 


Compania de Drumuri a suspendat licitația pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului-Nușfalău, tronson cu o lungime de 41 de kilometri pe traseul Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul Meseș (3 km), scrie Economedia.ro

 


Suspendarea procedurii de achiziție este cauzată de contestația austriecilor de la Strabag pe care au depus-o la sfârșitul lunii la Curtea de Apel București, primul termen de judecată fiind stabilit pentru 5 august. 

În 30 mai 2022, CNAIR a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse în cadrul procedurii de atribuire proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500.


CNAIR a selectat atunci următorii candidați:

  • Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.;
  • Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion SA;
  • Impresa Pizzarotti & C S.P.A.;
  • Astaldi SPA;
  • Asocierea Tekfen Insaat Ve Tesisat A.S. – Dogus Insaat Ve Ticaret A.S.;
  • Asocierea Rec Uluslararasi Inşaat Yatirim Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi - Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş.

Astaldi a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) candidatura Strabag, constructor unde oligarhul rus Oleg Deripaska a avut acțiuni și la care a renunțat în primăvară. CNSC a admis parțial contestația italienilor de la Astaldi, dar pe 28 iulie, Strabag a depus apel la decizia CNSC, iar Curtea de Apel a stabilit primul termen pe 5 august.


Valoarea estimată a contractului se ridică la suma de 3,92 miliarde de lei fără TVA. Durata contractului este: de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.

Tronsonul de autostradă are o lungime de 41 kilometri, cu următoarele lucrări:


  • 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km;
  • Tunelul Meseș, în lungime de 2,89 km, cu două galerii și două benzi de circulație pe sens.

Autostrada Transilvania, „un munte de probleme”

Asociaţia Pro Infrastructură avertiza, în luna mai, că „Autostrada Transilvania este superbă, dar cu un munte de probleme”.

Sectorul Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, are mari probleme de stabilitate. Un deal „îmbibat cu apă”, alunecări de teren „cu duiumul” şi păduri care trebuie tăiate sunt doar o parte din provocarea construirii celor 42 de kilometri. 

Aceștia mai prezintă o listă cu nereguli: „un deal îmbibat cu apă care dă bătăi de cap constructorului de luni de zile, mega-debleul de la Zimbor, unde soluția antică aleasă de proiectanți, fiind constrânși de contractul semnat pe baza unui studiu de fezabilitate de doi lei, este săpătură pe vreo 14 berme și 4 ziduri de sprijin. Să sperăm că ține. Mai avem. Alunecări mai puțin grave cu duiumul, le-am pierdut șirul. Păduri care trebuie tăiate unde vom afla cum va sta terenul când se va intra cu excavatoarele sub ele. Și, pur și simplu, volumul enorm de muncă. Concluzia? Visăm cu ochii deschiși la inaugurare la sfârșitul lui 2023, doar dacă statul va rezolva urgent blocajele majore și birocrația, dacă dealurile vor colabora și se vor stabiliza într-un final și dacă antreprenorul își va menține tonusul excelent de până acum când toate problemele amintite îi vor eroda profitul și lichiditățile”, au transmis cei de la Asociația Pro Infrastructură.

CITEȘTE ȘI:

Licitația pentru un lot al Autostrăzii Transilvania, „la un pas” de anulare. „Incompetența Guvernului lovește și autostrada din Bihor”

abonare newsletter