Actualitate

Legătura Clujului la Autostradă NU e inclusă în PNRR. Emil Boc: „Am găsit sursă de finanțare mai rapidă”

Primarul Emil Boc a anunțat că se lucrează cu Ministerul Transporturilor pentru finanțarea drumului de legătură a Clujului la Autostrada Transilvania prin alte fonduri decât cele fonduri europene sau prin PNRR.

 

 


Primarul Emil Boc a declarat miercuri, în ședința consiliului local, că administrația locală lucrează, cu sprijinul ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, la găsirea unei surse de finanțare pentru legătura Clujului la Autostradă.

 


„Am o veste bună. Prin susținerea ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă și a prim-ministrului Florin Cîțu găsim o sursă de finanțare mai rapidă decât PNRR sau fondurile europene pentru a realiza cei 6-7 kilometri care să conecteze Clujul la autostradă și să scăpăm de aglomerația din Baciu, de pe Bulevardul Muncii, care astăzi transferă tot traficul greu care vine dinspre Turda, București și am găsit înțelegere, iar veștile sunt bune în această direcție, că vom găsi înțelegere pentru a grăbi lucrurile”, a declarat primarul Emil Boc, în ședința consiliului local de miercuri, 16 iunie.

Certificat de urbanism pentru Drumul Expres A3 - DN1 de la Mărtinești

Consiliul Județean Cluj a emis, la începutul anului, certificatul de urbanism pentru construirea Drumului Expres ce va face conexiunea între Autostrada A3 și DN1.


„Este un proiect extrem de util pentru întreg județul, ce va asigura conectarea la cele mai eficiente rute de transport, va scurta durata multor deplasări și va contribui la reducerea numărului de autovehicule aflate în tranzit prin Cluj-Napoca, Turda și numeroase alte localități clujene”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Investiția urmărește realizarea unei căi de comunicații rapide, care să degreveze traficul greu de pe teritoriul municipiului Turda. În acest fel, pe lângă îmbunătățirea calității mediului ca urmare a reducerii emisiilor de noxe, proiectul urmărește să scurteze timpii de parcurs între municipiul Cluj-Napoca, atât spre autostrada A10 Sebeș-Turda și, ulterior, spre A1 (București, Nădlac), cât și înspre autostrada A3 (Turda, Câmpia Turzii, Târgu-Mureș, Brașov).


Investiție de 55,3 milioane de euro pentru drumul de 5,3 kilometri

Astfel, sectorul de drum propus, între localitățile Turda și Mărtinești, va avea o lungime estimată de 5,3 km și va cuprinde două benzi de circulație pe un sens. Costul estimat al investiției gestionate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este de 55,33 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată, în principal, din fonduri europene nerambursabile.

Viitorul tronson de drum Turda-Mărtinești este parte a drumului expres Turda - Halmeu (Someș Expres), proiect de infrastructură prevăzut în Master Planul General de Transport al României 2014-2030 și prin intermediul căruia se va realiza conexiunea la Rețeaua Trans - Europeană de Transport (TEN-T). Someș Expres va avea o lungime totală de peste 320 de km și va interconecta cele mai importante municipii din zona de Nord-Vest a României: Cluj-Napoca, Bistrița, Satu Mare, Baia Mare.


Drumul expres, gata în 2022?

Conectarea Clujului la Autostrada Transilvania rămâne la stadiul de promisiune și în 2021. Drumul de șapte kilometri ar urma să fie gata abia peste un an.

În primăvara anului 2020, primarul Emil Boc declara că drumul expres ce va lega Clujul la Autostrada Transilvania ar putea fi gata anul acesta.

Termenul pare acum unul nerealist, având în vedere că abia în noiembrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al lucrării, edilul clujean avansând un nou termen la care clujenii ar putea circula pe drumul expres: începutul anului 2022.

În noiembrie 2020, CNAIR a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic pentru drumul expres ce va lega Cluj-Napoca de Autostrada Transilvania, prin localitatea Mărtinești. Valoarea contractului semnat cu SC Explan SRL este de 2.707.123,03 lei fără TVA.

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter