Actualitate

Încă o DOVADĂ că finalizarea CMID e doar o glumă proastă

Consiliul Judeţean Cluj a publicat pe site, vineri, când lumea se gândea doar la weekend, un anunţ de achiziţie pentru servicii de consultanţă tehnică pentru sprijin la întocmirea documentaţiei de atribuire necesară contractării lucrărilor la celula de depozitare şi a zonei administrative şi sprijin în perioada de elaborare de către viitorul antreprenor a noului proiect tehnic la Centrul de Deşeuri.

Potrivit anunţului, Consiliul Judeţean Cluj, în calitate de autoritate contractantă, “achiziţionează  servicii de consultanță tehnică pentru sprijin la întocmirea documentației de atribuire necesară contractării lucrărilor aferente Celulei de depozitare și Zonei Administrative în condițiile de contract FIDIC Galben (proiectare și execuție), în perioada de derulare a procedurii de achiziție publică, precum și în perioada de elaborare de către viitorul Antreprenor a noului Proiect Tehnic la obiectivul de investiții Centru de Management Integrat al Deșeurilor în județul Cluj”.

Sursa de finanţare este bugetul Consiliului Judeţean Cluj, iar valoarea totală estimată a contractului de servicii este de 134.000 lei fără TVA, respectiv 29.755 euro.


Potrivit managerului de proiect Mariana Raţiu, în vederea postării pe SEAP a noii licitaţii pentru Centrul de Deşeuri este nevoie de un expert care să “ne spună cerinţele tehnice care să fie solicitate în documentaţie, să ne ajute la întocmirea documentaţiei, să ne asiste în timpul licitaţiei şi să ne dea răspunsurile din punct de vedere tehnic”.

Citeşte şi: Contractul pentru Centrul de Deşeuri A FOST ARUNCAT LA GUNOI. După 2 ani de zile, Clujul s-a întors de unde a plecat


Se rupe proiectul Centrului de Deşeuri

Mariana Raţiu a declarat că a primit acordul Ministerului Mediului şi a Ministerului Fondurilor Europene să rupă CMID-ul în două.

“Noi am propus o soluţie de continuare a proiectului CMID. Având în vedere că sus, pe FIDIC-ul Galben, avem deja un proiect aprobat şi autorizat şi am avea un rest de executat, iar jos avem un proiect care nu a fost respectat, noi am propus ca şi modalitate de continuare să rupem cele două lucrări, FIDICUL Galben de FIDICUL roşu. Am făcut o solicitare scrisă la minister prin care le solicitam să ne accepte pe de-o parte, să rupem CMID-ul în două, şi pe de altă parte, să continuăm pe partea de jos, pe partea de depozitare, proiectare şi execuţie, proiectare conform expertizei, deci nu alt proiect. Adică să vină constructorul cu proiectantul care să respecte una din cele două soluţii din expertiză şi să-şi asume în costurile proiectului, deci vor respecta costurile pe care le avem noi pe partea de jos, 34 de milioane este celula de depozitare”, a precizat Raţiu.


S-a amânat, din nou, noua licitaţie la Centrul de Deşeuri

Raţiu spune că anunţul privind achiziţia de servicii de consultanţă tehnică se adresează în primul rând universităţilor tehnice din toată ţara.

“Am invitat toate universităţile tehnice din ţară, am făcut acel anunţ, acel caiet de sarcini şi am trimis universităţilor tehnice din toată ţara, noi sperăm să vină un grup de profesori, oameni cu greutate, care au expertiză. Ca noi să scoatem la licitaţie şi să rupem documentaţia ne trebuie un expert, cineva care are specialitate care, pe de-o parte să ne spună exact ce cerinţe din punct de vedere tehnic să solicităm în documentaţie, să ne ajute la întocmirea documentaţiei. Mai mult, o parte din proiectul de sus, FIDICUL Galben  are şi o parte de reţele care va trebui preluată de cei de jos. Şi atunci ne trebuie un expert care să ne spună exact din punct de vedere tehnic cum se vor împărţi, să ne asiste în timpul licitaţiei, să ne dea răspunsurile din punct de vedere tehnic. În momentul când voi avea acel expert, grup, firmă sau cine va câştiga, durează, apreciem noi, undeva la maxim 20 de zile documentaţia, eu zic, cel mai optimist în februarie punem pe SEAP proiectare şi execuţie şi sperăm, cu ajutorul lui Dumnezeu, să finalizăm până la finalului anului 2015”, a mai precizat managerul de proiect.


Conducerea Consiliului Judeţean Cluj anunţa în data de 3 decembrie 2014 că se vor face demersuri pentru o nouă licitație “până pe 10-12 decembrie” pentru găsirea unui nou constructor care să finalizeze Centrul de Management Integrat al Deșeurilor.

Termenul anunţat atunci nu a putut fi respectat, iar echipa de management aanunţa că „se estimează că data de postare pe SEAP a procedurii de achiziţie publică va fi ianuarie 2015".


Nici acest termen nu a fost respectat, asta în condiţiile în care termenul limită până la care trebuie finalizat Centrul de Deşeuri este 31 decembrie 2015, iar depăşirea termenului limită de finalizare a CMID ar putea atrage penalităţi şi chiar necesitatea rambursării banilor europeni alocaţi până acum.

Citeşte şi: Au ţinut DOI ANI gunoiul sub preş!

Demolare sau consolidare. Cum s-a ajuns în această situaţie

În zona tehnologică a Centrului de Deşeuri a mai rămas un rest de executat de 25%, în timp ce, în zona de depozitare ar trebui revizuit proiectul tehnic. În faimoasa expertiză, experţii au propus două soluţii, fie demolarea lucrărilor executate, fie o consolidare cu pământ armat.

“Am trimis proiectantului general, firmei Romair, expertiza aşa cum o ştie toată lumea. I-am rugat să ia măsuri în sensul revizuirii proiectului tehnic conform soluţiilor din expertiză. Proiectantul a luat expertiza, a revizuit proiectul tehnic şi ni l-a trimis undeva în luna decembrie. Ca paşi care îi aveam de urmat, a fost să îl trimitem (n.red. proiectul tehnic revizuit) la expert să-şi spună punctul de vedere, expertul trebuia să avizeze soluţia proiectantului, în sensul dacă respectă sau nu expertiza. Expertul spune că nu a respectat soluţiile din expertiză, doar una dintre soluţii, respectiv cea care priveşte drenajul fundului de celulă şi am trimis-o verificatorilor de proiect. Am primit răspuns că nu respectă proiectul tehnic, că nu-l pot aviza întrucât nu a respectat expertiza. Dacă proiectul era conform expertizei am fi postat anunţul de licitaţie pe SEAP în luna decembrie”, se justifică Raţiu.

Ea a mai spus că fiind vorba de nerespectarea proiectului tehnic, constructorul va suporta cheltuielile de remediere. “Noi am executat garanţia de bună execuţie a firmei Tahal, banii au intrat  în contul CJ Cluj”, a conchis Raţiu.

Citeşte şi: EXCLUSIV: ILEGAL din start. Construirea gropii de gunoi a fost subcontractată ilegal- DOCUMENT

Ultimele Stiri
abonare newsletter