Actualitate

Planul Urbanistic General, blocat din cauza unor avize

Clujenii aşteaptă noul Plan Urbanistic General (PUG) de ani de zile, iar acum când a fost finalizat în sfârşit, după aproximativ patru ani de lucru, PUG-ul municipiului aşteaptă avizele de la diverse instituţii.

Primăria Cluj-Napoca este asaltată în fiecare zi cu sesizări, cereri şi reclamaţii din partea cetăţenilor cu privire la noul PUG al municipiului. Din cauză că PUG-ul este în întârziere de câţiva ani buni, mulţi clujeni nu îşi pot construi imobile sau apar situaţii aberante precum străzi situate în intravilan pe o parte şi în extravilan pe cealalată parte.

Un clujean a semnalat o situaţie de acest fel pe prelungirea străzii Ionel Teodoreanu unde, bărbatul vrea să şi construiască o casă încă de acum doi ani. Omul nici măcar nu ştie dacă are sau nu voie să îşi construiască o casă în zona respectivă, doar PUG putând să îi dea un răspuns.


Cetăţenii care sunt blocaţi cu construcţiile solicită Primăriei aprobarea cât mai rapidă a PUG. "Şi totuşi când intră în vigoare noul PUG? â

Trebuia să fie gata de trei ani. Nu cred că aveţi vreo scuză pentru această întârziere decât incompetenţa celor care au gestionat acest proiect", scrie Claudiu, într-o sesizare. Un alt clujean întreabă: "Când avem şi noi PUG-ul odată că e strigător la Cer? Din 2009 lucraţi la el".


În urmă cu aproximativ o lună, reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca declarau că aşteaptă avizul de la Consiliul Judeţean Cluj.

"Avizul pe care îl aşteptăm pentru a putea finaliza aceasta etapă în vederea adoptării noului PUG - fără de care nu putem trece la următoarea - este cel de la Consiliul Judeţean Cluj. În lipsa acestui aviz, tot ce putem face este să aşteptăm, pentru că Primăria nu are nicio pârghie de a determina forul administrativ judeţean să grăbească această procedură", se arată într-un răspuns oferit pe un site pentru sesizări şi reclamaţii la adresa Primăriei.


În urmă cu cinci zile, reprezentanţii Primăriei precizau acelaşi lucru. "Până la acest moment Primăria Cluj-Napoca s-a achitat de toate obligaţiile care au intrat în responsabilitatea instituţiei noastre. În acest moment aşteptăm primirea unei serii de avize care sperăm să fie cât mai repede. Pe măsură ce situaţia avansează şi de îndată ce primim avizele în cauza, vom anunţa detaliile prin intermediul website-ului primăriei", au menţionat reprezentanţii autorităţilor locale.

abonare newsletter