Sănătate

Strategie națională de vaccinare până în 2030. MS: „NU impune vaccinarea obligatorie. Nici în școli”

Strategia națională de vaccinare până în 2030 a fost pusă în dezbatere publică. Ministerul Sănătății dă asigurări că aceasta nu va fi obligatorie, însă va da oamenilor dreptul la vaccinarea gratuită.

România va avea o strategie de vaccinare până în anul 2030 / Foto: depositphotos.com România va avea o strategie de vaccinare până în anul 2030 / Foto: depositphotos.com

 

 


Ministerul Sănătăţii (MS) a transmis că proiectul de hotărâre de guvern privind strategia naţională de vaccinare în România până în 2030, care a fost pus în dezbatere publică zilele trecute, nu impune vaccinarea obligatorie, inclusiv în şcoli.

 


„Strategia de vaccinare nu impune vaccinarea obligatorie, dar dă dreptul tuturor, mai ales pacienţilor cu boli cronice, să se vaccineze gratuit, dacă doresc. Compensarea vaccinurilor este contrară principiului obligativităţii, iar România face în acest moment acest pas important pentru adolescenţi şi adulţi”, se precizează într-un comunicat al Ministerului Sănătăţii.

CITEȘTE ȘI
Urmările pandemiei de COVID-19. Românii acordă mai puțină importanță vaccinurilor pentru copii

 


De asemenea, se arată că vaccinarea nu va fi obligatorie nici în şcoli. „În şcoli, vaccinarea nu va fi obligatorie! Prin ordin comun al ministrului Sănătăţii şi cel al Educaţiei, sunt prevăzute măsuri care trebuie luate de unitatea de învăţământ în situaţii epidemiologice speciale (de exemplu, focar de rujeolă). În această situaţie, copiii nevaccinaţi trebuie să rămână la domiciliu, până la stingerea focarului, pentru a fi protejaţi împotriva bolii”, se arată în comunicatul menţionat.

9 mari obiective ale vaccinării

Conform sursei citate, proiectul are ca scop atingerea beneficiilor maxime ale vaccinării în România, prin asigurarea accesului echitabil la servicii de vaccinare sigure şi eficace, care să contribuie la o stare de sănătate mai bună a populaţiei. MS detaliază că proiectul are 9 mari obiective generale şi obiective specifice.


CITEȘTE ȘI:
Vaccinul anti-HPV ar putea preveni cancerul de col uterin la femeile cu celule precanceroase

 

„Cele mai importante sunt reprezentate de creşterea cunoaşterii şi încrederii în vaccinarea anti-HPV, asigurarea accesului la vaccinare pentru cei cu risc mai mare de a contracta boli prevenibile prin vaccinare, asigurarea continuităţii programului de vaccinare în timpul situaţiilor de urgenţă prin detectarea precoce şi răspunsul rapid în cazul focarelor cauzate de boli infecţioase prevenibile prin vaccinare, creşterea capacităţii de supraveghere a acestora, comunicare corectă pentru creşterea încrederii populaţiei în beneficiile vaccinării, prin parteneriate sociale, asigurarea accesului uşor la informaţii ştiinţifice privind riscurile, beneficiile şi siguranţa vaccinurilor pentru profesionişti şi pentru populaţie, implementarea de campanii naţionale şi locale de educaţie pentru sănătate privind vaccinarea şi bolile prevenibile prin vaccinare, acces universal la servicii de sănătate, inclusiv accesul la medicamente şi vaccinuri esenţiale, sigure, eficace, la preţuri accesibile pentru toţi”, evidenţiază comunicatul.


A scăzut vaccinarea la copii

Totodată, Ministerul Sănătăţii indică faptul că acoperirile vaccinale împotriva difteriei, tetanosului, tusei convulsive, poliomielitei şi rujeolei (pojarului) au scăzut în perioada 2009 - 2020 cu circa 10% la copiii în vârstă de un an, pe fondul lipsei cazurilor de boală în ultimii ani, dar şi al creşterii influenţei mişcării antivaccinare. „Neîncrederea în vaccinarea anti-COVID nu trebuie să afecteze vaccinarea cu vaccinurile tradiţionale care au menţinut sănătoase generaţiile de români!”, se mai afirmă în comunicatul MS.

CITEȘTE ȘI:
Copiii nevaccinați împotriva rujeolei în pandemie riscă să se îmbolnăvească acum! OMS: „Risc de epidemie”

 

Ministerul Sănătăţii a informat, săptămâna trecută, că a demarat şi o campanie naţională de informare şi conştientizare asupra importanţei vaccinării, sub sloganul „Ştiu, nu doar sper că o să fiu bine! Mă vaccinez!”.

Campania de informare şi conştientizare constă în promovarea a câte cinci spoturi audio şi video, adaptate principalelor categorii de public: cel general, bebeluşi, copii şi adolescenţi, vârsta a III-a, persoanele aflate în grupe de risc şi se va desfăşura în următoarele trei luni.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

Foto: depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Primul proces deschis împotriva BioNTech, în cazul unor presupuse efecte secundare ale vaccinului anti-COVID. Se solicită despăgubiri de 150.000 de euro

Urmările pandemiei de COVID-19. Românii acordă mai puțină importanță vaccinurilor pentru copii

Clujul are, în sfârșit, suficiente doze de vaccin pentru nou-născuți. Criza stocurilor necesare pentru imunizarea bebelușilor a fost depășită

abonare newsletter