Monitorul Cartierelor

Pasaj rutier pe B-dul Muncii-Oașului, una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș. A primit „verde” de la Mediu.

Pasajul rutier care ar urma să fluidizeze circulația într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș – Bulevardul Muncii-strada Oașului – poate fi realizat fără aviz de mediu.

Pasaj rutier pe B-dul Muncii-Oașului, una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș. FOTO: Google Maps Pasaj rutier pe B-dul Muncii-Oașului, una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș. FOTO: Google Maps

 

 


 

„Verde” pentru pasajul rutier de pe B-dul Muncii - strada Oașului. Agenția pentru Protecția Mediului Cluj a decis că autorizația de construire pentru pasaj poate fi emisă fără evaluarea impactului asupra mediului.


 

Pasajul subteran de la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii are rolul de a descongestiona traficul într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din oraș. Consilierii locali au votat în luna decembrie aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea investiției.


Investiție de peste 26 milioane de euro 

Investiția se va ridica la 130.299.542 lei cu TVA (aproximativ 26,2 milioane de euro), din care valoarea lucrărilor de construcţii-montaj (C+M) este de 83.690.802 lei cu TVA. Lungimea tronsonului amenajat va fi de 44 metri, iar lățimea – de 14 metri (două benzi auto și două benzi dedicate). Lungimea pasajului subteran va fi de 85 de metri. Odată scos la licitație și atribuit contractul, lucrările ar urma să dureze circa 22 luni.

Finanțarea investiției va fi făcută din fonduri de la bugetul local și din alte surse construite legal. Indicatorii tehnico-economici sunt în conformitate cu devizul general al investiției, întocmit de SC Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL. 


Obiectivul propune reconfigurarea zonei prin realizarea unor noi șine pentru circulația tramvaielor, refacerea structurii rutiere cu o soluție semirigidă și realizarea unui pasaj subteran la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii. Totodată, se propune și reamenajarea trotuarelor și a tuturor spațiilor pietonale cu îmbrăcăminte asfaltică. Lucrările de demolare asupra zidului existent aferent parcării hypermarket-ului Auchan se vor realiza pe o lungime de 30 de metri. 

Bandă dedicată pentru autobuze

Realizarea pasajului de la intersecția dintre cele două străzi va duce la descongestionarea traficului rutier din zonă. În prezent, în zonă au loc frecvente blocaje de trafic în această zonă a orașului. 


Fluidizarea traficului din zonă reprezintă o prioritate, în condițiile în care la orele de vârf traficul din intersecția B-dul Muncii-Oașului este blocat, în urma afluxului auto dinspre Chinteni. De altfel, potrivit intenției exprimate de reprezentanții administrației locale, în cadrul proiectului se va realiza și o bandă dedicată pe un anumit tronson pentru mijloacele de transport în comun, iar sensul giratoriu se va regulariza. Viitorul pasaj urmează să înglobeze și o stație de încărcare pentru autovehicule electrice.

Anterior, Primăria Cluj-Napoca a contractat serviciile Costin și Vlad Birou de Proiectare pentru a face studiile de fezabilitate și de trafic pentru un nou pasaj rutier în intersecția Bulevardul Muncii-Oașului. Contractul a fost încheiat la începutul lunii august pentru 269.000 lei. 

Amintim că pasajul rutier de la intersecția Bulevardul Muncii - strada Oașului este prevăzut pentru finanțare din bugetul local pe anul 2024.

Masterplan pentru zona Bulevardului Muncii

Zona de nord a Clujului, zonă puternic industrializată, este văzută drept următoarea zonă a dezvoltării imobiliare. Consilierii locali au aprobat masterplanul pentru zona industrială Bulevardul Muncii Sud încă din vara anului 2022, fiind vizat un teritoriu în suprafață de 450 de hectare. Primăria municipiului Cluj-Napoca este sigură că peste 10-15 ani, Bulevardul Muncii va fi „un cartier de foarte bună calitate”. 

În documentul creionat de mai mulți arhitecți clujeni se precizează că „zona este dominată de spații industriale dezafectate sau în condiții precare de utilizare sau, după caz, într-o stare majoră de degradare, deservite de o infrastructură de transport neconformă”, iar locuirea în acest areal are o prezență de sub 0,2%.

Cu toate acestea, arhitecții sunt de părere că Bulevardul Muncii are potențial și mai mare de dezvoltare fiind conectat la artere majore de trafic și transport public „existente și viitoare” (aeroport, centura Vâlcele-Apahida, Centură Metropolitană, tren metropolitan) care conferă zonei „un statut strategic”.

„Este un document informal, stabilește o direcție, nu face reglementări, PUZ-ul face reglementări, masterplanul dă doar o viziune de dezvoltare a teritoriului. Acest masterplan nu a avut caracterul de a schimba sau modifica ceva în zonă. Dacă vine vreun investitor și peste câțiva ani avem altă viziune acest masterplan se poate modificat sau updatat în funcție de necesitățile pe care le vom avea peste 7, 10 ani”, a spus Tarcea.

La rândul său, primarul Emil Boc a precizat că acest masterplan este important: „Haideți să facem un masterplan, să trasăm studii de circulație, să nu ne trezim ca în alte zone că nu facem o arteră suplimentară de trafic”, a completat Boc.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Pași înainte pentru obținerea autorizației de construire pentru pasajul de pe Bulevardul Muncii

abonare newsletter