Educație

Salarizarea profesorilor în funcţie de performanţă, greu de aplicat. Ministrul Educației: „Nu este simplu, nu se poate face peste noapte”.

Salarizarea profesorilor în funcție de performanță pare să reprezinte o provocare pentru ministerul Educației. Criteriul performanței nu poate fi aplicat „peste noapte”, susține ministrul Ligia Deca.

Salarizarea profesorilor în funcţie de performanţă, dificil de implementat/Foto: Miunicipiul Cluj-Napoca Facebook.com Salarizarea profesorilor în funcţie de performanţă, dificil de implementat/Foto: Miunicipiul Cluj-Napoca Facebook.com

 

 


Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat luni, la Alba Iulia, că implementarea criteriilor de performanță în ceea ce priveşte salarizarea cadrelor didactice nu poate fi făcută în baza unei „metodologii simpliste”, aspect ce ar fi fost semnalat și de experții OCDE. 

 


De altfel, încă din decembrie 2023, premierul Marcel Ciolacu a cerut reprezentanților Ministerului Educației să propună criterii de performanță pentru creșterea salariilor profesorilor.

CITEȘTE ȘI: 
Ciolacu cere ministerului Educației criterii de performanță pentru creșterea salariilor profesorilor

„Avem un raport el experţilor OCDE, care a făcut parte dintr-un contract de asistenţă tehnică, în care se semnalizează că, într-adevăr, salarizarea ar trebui legată de standarde de performanţă în cariera didactică, standarde care să fie asociate inclusiv cu progresul în carieră. 


În contextul discuţiilor despre noua lege a salarizării unitare avem discuţii şi pe regândirea gradaţiei de merit şi pe regândirea treptelor de salarizare, discuţiile nu s-au oprit niciodată. Acum însă avem un raport tehnic, cel lansat împreună cu colegii de la Comisia Europeană şi de la OCDE şi urmează să adâncim discuţia tehnică, mai ales că noi avem, într-un proiect european, deja lucrat un profil al cadrului didactic, el trebuie detaliat pe niveluri de carieră şi pe tipologie de parcurs în cariera didactică. De exemplu, una sunt profesorii care se concentrează pe o carieră de mentorat pentru viitorii profesori, alta este atunci când mergi pe o carieră de management şi devii director de şcoală. Deci trebuie să detaliem toate aceste etape de dezvoltare din carieră care sunt standardele de performanţă pentru ele şi apoi să legăm acest lucru de salarizare”, a afirmat Ligia Deca luni, la Alba Iulia, întrebată când va declanşa discuţiile despre salarizarea profesorilor în funcţie de performanţă. 

Aceasta mai spune că, potrivit experţilor OCDE, implementarea criteriilor de performanță nu se poate face „cu o metodologe simplistă”. 


CITEȘTE ȘI: 
România, pe ultimul loc în Europa la investițiile pentru cercetare și dezvoltare

„Este nevoie de foarte multe date pentru că a măsura performanţa în zona didactică nu este deloc simplu şi vedem asta din exemplul altor ţări care au sisteme muticriteriale. Nu este simplu, nu se poate face peste noapte pentru că dorim ca salarizarea să fie una echitabilă”, a explicat Ligia Deca.

Săptămâna trecută, premierul Marcel Ciolacu i-a solicitat ministrului Educaţiei, Ligia Deca, să preia propunerile OCDE privind salarizarea pe bază de performanţă în învăţământ şi să le discute „rapid” cu sindicatele, având în vedere că procesul de aderare la Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică presupune şi îndeplinirea acestei cerinţe.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, despre rezultatele simulării de la Evaluarea Națională. „Faptul că aproape 60% din elevii de clasa a VIII-a n-au reușit să obțină notă de trecere la matematică dă de gândit”.

Ciolacu cere ministerului Educației criterii de performanță pentru creșterea salariilor profesorilor

abonare newsletter