Economie

Lotul Autostrăzii Transilvania care dă coșmaruri constructorilor. Peste 230 de clarificări la contractul pentru lotul cu tunelul Meseș

Constructorii au depus 235 de clarificări la contractul de 8 miliarde lei pentru lotul Poarta Sălajului - Nușfalău al Autostrăzii Transilvania, care include și tunelul Meseș.

Lotul Autostrăzii Transilvania care dă coșmaruri constructorilor. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură Lotul Autostrăzii Transilvania care dă coșmaruri constructorilor. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

 

 


Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 235 de întrebări și solicitări de clarificare la licitația pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract rutier de până acum, scris Economedia. Ofertele pot fi depuse în cadrul licitației până în 26 aprilie, termenul fiind prelungit cu 20 de zile față de data anunțată inițial (6 aprilie). 

 


Firmele interesate de licitație au cerut Companiei de Drumuri să pună la dispoziție studiile geotehnice complete și nu doar pentru zona de 3 kilometri a galeriilor, clarificări privind interferența cu Centura Zalău, descărcări și nodurile rutiere precum și explicații despre soluțiile tehnice de realizare a tunelului. Inginerii CNAIR au subliniat că este un contract de proiectare și execuție, deci realizarea investigațiilor geotehnice este în sarcina antreprenorului

Lotul, finalizat cel devreme în 2030

Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău al Autostrăzii Transilvania are o lungime totală de 41 kilometri costă între 7,5 și 8,8 miliarde lei, iar termenul de realizare este de șase ani și jumătate. Tronsonul include și Tunelul Meseș, de aproape 2,9 km lungime care străbate Masivul Meseș, la sud de Zalău.


Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum mai bine de doi ani, pe 18 noiembrie 2020, pentru o valoare (inițială) de 4,4 miliarde lei. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, cuprinzând și cel mai lung tunel. Investiția bate însă pasul pe loc după mai multe ratări de licitații și de termene.

„Ultima dată, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră, a fost scos la licitație la început de februarie, contractul pentru cei 41 km (Tunelul Meseș – 3 km) fiind cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde de lei. Ofertele pot fi depuse până la 26 aprilie. Să sperăm că, măcar acum autoritățile și-au făcut tema cum trebuie și în scurt timp vom avea un constructor desemnat. CNAIR a prevăzut pentru acest contract o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Ceea ce înseamnă că în cel mai optimist scenariu, dacă vom ști în câteva săptămâni constructorul, lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău nu va fi gata mai repede de anul 2031”, a arătat consilierul județean sălăjean Nicolae Olar.


Patru pasaje pietonale și un pasaj auto

CNAIR impune prin caietul de sarcini 4 pasaje pietonale și un pasaj pentru mașini și pietoni între cele două galerii paralele.

„Vor fi prevăzute galerii de legătură pietonale și galerii ce permite accesul auto. Acestea trebuie echipate corespunzător (uși rezistente la foc, mânere antipanică. s.a.) Prin urmare, vor respecta prevederile Studiului de Fezabilitate. Astfel, conform planului de situatie cât și conform profilelor transversale indicate de către ofertant, în ordinea pozițiilor kilometrice, există următoarele 5 galerii de legătură: by-pass pietonal nr. 01 – km 34+765.50; by-pass pietonal nr. 02 – km 35+227.20; by-pass pietonal și auto nr. 01 – km 35+770; by-pass pietonal nr. 03 – km 36+167.20; by-pass pietonal nr. 04 – km 36+635.80. Autoritatea Contractantă precizează faptul că cerințele referitoare la galeriile de legătură menționate în cadrul prezentului răspuns devin caracteristici imperative în sensul sub-clauzei 19.1 din Anexa nr. 2 a HG 1/2018: „Proiectul elaborat de către Antreprenor va respecta cu strictețe caracteristicile imperative stabilite în cadrul Cerințelor Beneficiarului.” pentru a fi asigurată în mod corespunzător siguranța circulației în interiorul tunelului”.


Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

A fost lansată licitația pentru supervizarea lucrărilor la drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania

Ultimele Stiri
abonare newsletter