monitorulcj.ro Menu

Centura din Feleac, mai scumpa ca autostrada

Foto Radu PadureanEmil Boc si Radu Berceanu au declarat ca lucrarile de la cele trei santiere sint in grafic si ca vor fi terminate la timpIn cursul unei vizite-fulger pe santierele de la cele doua centuri de ocolire a Clujului si pe cel de pe Autostrada Transilvania, de pe sectorul dintre Turda si Cimpia Turzii, Emil Boc si Radu Berceanu au tras concluzia ca finalizarea lucrarilor este realizabila.     Termenul fixat de cei doi demnitari a fost sfirsitul anului, in cazul centurilor, respectiv pina in luna noiembrie, pentru autostrada.     Centura, mai scumpa decit autostradaColoana oficiala s-a oprit pe santierul de pe centura Cluj-Vilcele, de pe Dealul Feleacului, in sectorul care le ridica cele mai mari probleme constructorilor, unde lucrarile sint efectuate de catre firma maghiara Vegyepszer.      Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat ca zona de la Feleac este una extrem de dificila si ca, pentru realizarea acestui sector de drum, au fost cheltuiti de trei ori mai multi bani pe kilometru decit in celelalte zone. „Sectorul este extrem de dificil. Dealurile de aici o iau la vale si sint permanent alunecari de teren, ceea ce ne-a creat dificultati. Toate acestea au cerut lucrari iesite din comun ca dificultate, asa ca am iesit foarte scump, la circa 10 milioane de euro/kilometru, mai mult decit pentru autostrada“, a declarat Berceanu. Ministrul Transporturilor a mai completat ca se doreste cu orice pret finalizarea centurii deoarece prelungirea lucrarilor ar aduce costuri suplimentare, care ar fi greu de suportat din bugetul de stat.      In ciuda problemelor de pe traseu, si acest segment va fi dat in folosinta si deschis circulatiei pina la sfirsitul anului, potrivit directorului Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, Ion Pantelimon.      Din pacate, a mai precizat Pantelimon, in aceasta vara vremea nu a tinut deloc cu constructorii, iar primele zile in care s-a putut lucra „la foc continuu“ au fost cele de saptamina trecuta, cind nu a plouat.     „Parea o nebunie“Emil Boc A Prim-ministru„Vrem sa finalizam centurile de la Sibiu, Lugoj, precum si cele doua centuri ocolitoare ale Clujului pina la sfirsitul acestui an. Ideea este ca Clujul sa scape de traficul greu. Se poate vedea cum, deja, dupa darea in folosire a autostradei a fost descongestionata circulatia din oras. Colaborarea cu autoritatile locale a permis ca sa facem toate acestea.“ Premierul Emil Boc si-a amintit ca, in perioada in care a fost primar al Clujului si a inaintat proiectul centurii Apahida-Vilcele pentru analiza si aprobare, acestea le-a parut tuturor o nebunie. „Ceea ce parea la un moment dat imposibil acum e pe cale de a se realiza si asta datorita gestionarii foarte bune a banilor pe care i-am avut“, a afirmat premierul.      Pretul total al centurii este de 34 de milioane de lei si, in prezent, statul datoreaza bani pentru lucrari firmelor care construiesc centura. Cu toate acestea, o parte din datorii vor fi acoperite in urma alocarii de bani de la rectificarea bugetara de ieri.      Pentru primul segment al centurii care va face legatura intre Apahida si Vilcele, cel realizat de firma Vegyepszer, termenul de garantie a fost stabilit la 3 ani, iar pentru celelalte doua, la care lucreaza Impresa Pizzaroti, este de 2 ani, potrivit lui Ion Pantelimon.     Si pe santierul de pe centura Bulevardul Muncii-Apahida lucrarile sint suficient de avansate incit sa se poata afirma cu certitudine ca vor fi finalizate pina la sfirsitul anului.    Autostrada merge mai departe spre ZalauREALIZARE75% din tronsonul dintre Turda si Cimpia Turzii al Autostrazii Transilvania a fost deja finalizat Bogdan Sgircitu, directorul de comunicare al companiei Bechtel, a precizat ca cele doua noduri de la sectorul de autostrada care va lega Turda de Cimpia Turzii sint finalizate si ca lucrarile decurg normal, singura problema cu care se confrunta constructorii fiind, in continuare, finantarea. Reprezentantul Antreprenorului General al autostrazii le-a explicat premierului si ministrului Transporturilor ca exista o mai multe posibilitati la care cei din compania sa s-au gindit pentru a continua lucrarile la autostrada si pentru a nu abandona proiectul. „Noi ne-am gindit ca dupa terminarea sectorului de 12 kilometri dintre Turda si Cimpia Turzii, care este deja realizat in proportie de 75%, sa ne orientam catre Zalau, unde avem o portiune mai usoara de drum. Pentru realizarea acesteia, costurile s-ar ridica la abia 3 milioane de euro/kilometru intr-o zona si la 5-6 milioane de euro/kilometru in altele“, a afirmat Sgircitu.      Sectiunea de autostrada care ar putea fi construita catre Zalau, desi este una extrem de usoara si presupune costuri reduse, este foarte importanta si in opinia premierului, Emil Boc.      Oficialii Guvernului i-au asigurat pe constructori ca vor primi cei 38 de milioane de euro datorati pina in aprilie 2011 si ca, in prealabil, vor trebui sa se intilneasca pentru a discuta pe marginea protocolului care a fost programat pentru aceasta luna.

comments powered by Disqus