monitorulcj.ro Menu

A inceput recuperarea

Debut cu ghinionDupa doua etape multumitoare pe pamint european, a urmat un adevarat dezastru pentru austriacul sibian Martin Freinademetz. Pornit de pe pozitia a 62-a, in competitia moto a avut parte de ghinion. Dupa numai 70 de kilometri de la startul probei speciale, cauciucul rotii din spate s-a spart. A urmat aproape o ora de mers cu o viteza medie de 50 de kilometri pe ora, dupa care o pauza fortata. „Cauciucurile au fost de enduro, de cea mai buna calitate. Nu stiu ce s-a intimplat de am facut pana, dar cu siguranta a fost ghinion curat", spune Ferinademetz. Ajutor britanicPentru Freinademetz, proba de la Nador si Er Rachidia ar fi putut fi ultima. Sansa sa s-a numit britanicul Paul Broome. Venit din urma, acesta a fost de acord sa-i cedeze austriacului un cauciuc pentru a-si putea relua cursa. Pana l-a costat enorm. A reusit sa incheie cursa, dar cu un ecart enorm fata de liderul din acel moment, Esteve Puyol. Intre cei doi, diferenta de timp a fost de 3 ore, 38 de minute si 29 de secunde. „As vrea sa-i multumesc britanicului Paul Broome, concurentul cu numarul 50, pentru ajutorul acordat. Cu sprijinul sau am putut termina aceasta etapa si am ramas mai departe in cursa. Am pierdut foarte mult timp, dar sintem abia la inceput si cred ca mai pot recupera. Oricum, important este sa ajung la Dakar. Un alt lucru pozitiv este si faptul ca mina nu ma doare atit de tare, dupa cazatura din etapa a doua, pe cit ma asteptam", a spus Martin Freinademetz. RecuperareAjuns in coada clasamentului, din cauza incidentului nedorit, Freinademetz n-a avut alta varinata decit sa forteze in speciala de ieri, dintre Rachidia si Quarzazate. Avind la dispozitie o proba relativ lunga, de 679 de kilometri, dintre care 405 de proba speciala, sibianul a avut o evolutie mult mai buna. Cu timpul de 6 ore si 47 de minute, a recuperat din timpul pierdut cu o zi inainte. A sosit al 78-lea, fiind, din nou, cel mai bine clasat dintre pilotii care concureaza cu licenta romaneasca. „A fost o proba extrem de solicitanta. In zona lacurilor de sare, am mers cu 125 - 130 km/h si sint sigur ca se putea merge chiar mai repede, dar nu am vrut sa risc absolut nimic pentru ca nu sint obisnuit sa merg la viteze atit de mari pe distante mai lungi. Senzatia avuta la trecerea peste dune a fost exact ca cea de pe snowboard. Mi-a placut enorm de mult. Ma bucur ca am ajuns devreme la sosire deorece acum pot sa ma odihnesc mai mult decit ieri, cind am avut unele probleme pe traseu", spune Fereinademetz. In urma acestui rezultat, austriacul a urcat 60 de locuri in clasamentul general. Romanii se mentinIn lupta cu nisipurile si terenul accidentat din traseul Lisabona - Dakar continua si ceilalti doi romani, Emanuel Gzenes si Marcel Butuza. In etapa de ieri, Gyenes a terminat pe pozitia a 87-a, iar Butuza pe locul 100. In urma acestor rezultate, cei doi se mentin in prima suta in topul competitorilor aflati in cursa pentru Dakar. Satmareanul Gzenes se afla pe un onorant loc 68, in timp ce brasoveanul Butuza ocupa locul 80. „Este din ce in ce mai greu. Dunele de nisip si traseul foarte accidentat ne pun la mare incercare fortele noastre, cit si ale motocicletelor. E bine ca sintem in cursa. Nici macar nu conteaza locul", spune Butuza. Coma, in topDupa citeva etape in care s-a multumit sa viseze la locul de lider, francezul Marc Coma a trecut in fruntea plutonului. Cistigator al editiei de anul trecut, Coma a reusit, gratie parcursului din ultima etapa, sa-l depaseasca pe spaniolul Esteve Puyol, lider pina la finalul etapei a treia. „Am ajuns acolo unde mi-am dorit. Sint in frunte. Poate fi un avantaj, dar, in acelasi timp, este si un mare dezavantaj. Practic, mai bine iei startul al cincilea decit primul. Vreau sa cistig si pentru asta voi face tot posibilul", spune Coma. O alta revenire spectaculoasa a fost si cea a conationalului sau Cyril Despres. Dupa ce in etapa a treia a avut probleme mari, francezul a ajuns pe pozitia a sasea, la mai putin de o ora de liderul Coma. Lupta strinsaDaca la sectiunea motoare diferentele de timp intre primii clasati sint destul de mari, nu acelasi lucru se intimpla la sectiunea auto. Aici situatia este mult mai strinsa. Practic, primii sapte concurenti sint despartiti de un interval de 20 de minute. Lider dupa patru etape continua sa fie fostul campion mondial de raliuri Carlos Sainz. Acesta este urmat indeaproape de sud-africanul De Villers si de portughezul Sousa. „Este o cursa foarte strinsa. Pina si o pana de cauciuc poate decide invingatorul. Sper sa ne mentinem concentrarea si sa fim noi cei care vom ajunge primii la Dakar", spune Sainz. Mici incidenteNici ziua a patra n-a fost fara probleme pentru pilotul roman. S-a rasturnat pe dunele de nisip din Maroc si a fost la un pas sa se acroseze cu un buggy. „M-am rasturnat pe dunele de nisip, dar, din fericire, motocicleta nu a avut de suferit. Apoi, in timpul unei actiuni de salvare, am fost aproape de o coliziune cu un buggy. Si de data aceasta am avut noroc si am scapat fara probleme", spune Freinademetz. Vatanen are problemeCreditat cu sanse mari la victorie, finlandezul Ari Vatanen are mari probleme. Dupa ce in runda a doua a avut probleme mecanice, in cea de-a treia a primit o penalizare de nu mai putin de cinci ore din cauza faptului ca a gresit traseul, trecind dincolo de linia de demarcatie. Prima victimaTraseul de ieri a facut si prima victima. E vorba de sud-africanul Elmer Symons, care a murit in urma unui accident suferit in timpul celei de-a patra etape a Raliului Dakar, desfasurata intre Er Rachidia si Ouarzazate, din Maroc. „Nu cunoastem cu exactitate cauzele accidentului, nici ale mortii pilotului", spun organizatorii.

comments powered by Disqus