monitorulcj.ro Menu

Dieta vegetariana

Exista foarte multe diete vegetariene, de la cele mai stricte (permit doar consumul de vegetale) pina la cele mai permisive (ingaduie consumul de lapte, brinzeturi, iaurturi si oua (dieta ovo-lacto-vegetariana). E bine ca inainte de a incepe dieta sa cereti si sfatul medicului de familie, care va cunoaste starea sanatatii si poate aprecia daca e oportuna sau nu. Copiii, adolescentii si adultii cu probleme osoase au neaparat nevoie de avizul medicului. Cele trei elemente de baza sint intr-o astfel de dieta sint vinetele, cerealele (muesli), piinea. Durata - minimum o luna, in functie si de sfatul mediculuiKilograme pierdute: 4-5 pe luna, greutatea stabilizindu-se in timp.Fibrele sint importante in dieta vegetariana Fibrele sint compusi care se gasesc in alimente si au un rol esential in mentinerea sanatatii organismului. Sint carbohidrati complecsi si se intilnesc numai in produsele vegetariene, cum sint cerealele integrale, fructele, legumele, nucile, plantele cu boabe (fasole, mazare), semintele. Produsele de origine animala (carnea, brinza si ouale) nu contin fibre. Fibrele din cereale sint benefice pentru organism fiindca previn aparitia unor afectiuni (cancerul de intestin si bolile cardiovasculare), scad nivelul colesterolului si ajuta la adoptarea unei diete echilibrate. Fibrele au un aport caloric redus in dieta zilnica pentru ca nu sint dizolvate de enzimele digestive. Deci, nu ingrasa. Fibrele se gasesc, in cantitati diferite, in cereale, legume si fructe. De exemplu, o jumatate de farfurie cu morcovi fierti contine de doua ori mai multe fibre decit aceeasi cantitate de spanac. Consumul zilnic periodic de fructe, legume si cereale asigura necesarul de fibre al organismului, care e, in medie, de 30 g. Pentru a asigura organismului cantitatea necesara, nutritionistii propun ca dieta zilnica sa includa o cana cu cereale si o banana la micul dejun, doua felii de piine integrala cu humus si o portocala la pranz, iar la cina - un cartof, o jumatate de castronel cu cereale si 100 grame de capsuni. Nutritionistii recomanda ca doua dintre mesele zilnice sa contina cereale (de preferinta, micul dejun si o gustare din timpul zilei), pentru a-i asigura organismului necesarul de fibre, dar si ca parte a unui regim alimentar sanatos, fara grasimi. Pentru a furniza organismului necesarul de fibre, trebuie luat in calcul ca o felie de piine contine aproape un gram de fibre, un morcov crud are doua grame, o banana contine 3 grame, un mar sau 100 grame de mazare verde au 4 grame de fibre. O importanta cantitate de fibre se gaseste in cereale, aceasta putind ajunge pina la 12 g pentru o portie.

comments powered by Disqus