monitorulcj.ro Menu

Urbanistii, asaltati de proiecte indraznete

In locul fabricii Flacara, va fi construit un asamblu de cladiri cu functiuni mixteDesi a refuzat sa spuna numele, Apostu a mai precizat ca la ora actuala mai exista doar cinci astfel de hoteluri in toata Europa. Noul hotel ce va fi construit pe strada Motilor la numerele 13-17, in apropierea cladirii primariei, se va intinde pe o suprafata de aproximativ 8.000 de metri patrati si va mai cuprinde dotari care deservesc un business center, destinat mai ales oamenilor de afaceri. Hotelul va avea intre 90 si 100 de camere, iar numarul locurilor de parcare propus este de aproximativ 50, dispuse pe doua nivele subterane. Accesul auto si cel pietonal se va face din strada Motilor, fiind prevazut si un gang prin care se va face accesul la parkingul subteran, masinile urmind a fi transportate cu doua lifturi auto. Cladirea hotelului va avea forma literei L, unul dintre corpuri avind trei etaje, iar celalalt sase. In curtea interioara a hotelului va fi amenajata o terasa, dar au fost prevazute si spatii verzi. Proiectul a fost printre putinele pe placul arhitectilor si urbanistilor clujeni, primind avizul de oportunitate al CTATU.     Flacara, inlocuita cu turnuri de 22 de etajeDiscutii aprinse a stirnit proiectul ce va fi construit pe locul actualei fabrici Flacara, care urmeaza sa fie demolata pentru a face loc unui ansamblu cu functiuni mixte de comert, servicii, servicii hoteliere, birouri si locuinte. Suprafata totala pe care se va intinde viitorul ansamblu multifunctional de pe strazile Somesului si Constanta este de 19.832 de metri patrati, iar numarul cladirilor ce vor fi construite este de cinci, inaltimea acestora variind intre 17 si 22 de etaje. Proiectantii au prevazut si un numar de 1.100 de parcari dispuse pe trei nivele subterane. Accesul la locurile de parcare se va face prin trei puncte, doua aflate pe strada Ploiesti si unul pe strada Constanta. Desi cele cinci imobile vor avea functiuni distincte, proiectantii au prevazut o unitate stilistica exterioara pentru acestea. La recomandarea anterioara a Comisiei de Urbanism, dezvoltatorii, firma germana LBBW Immobilien si Dootz Development, au comandat un studiu de trafic care a pus in evidenta faptul ca strazile Paris si Traian, aflate in apropierea ansamblului, trebuie largite la patru benzi. Acelasi studiu, realizat tot de o firma germana, mai arata ca in mai multe puncte din zona este necesara amenjarea de sensuri giratorii. Desi nu totii membrii CTATU au fost de acord cu oportunitatea dezvoltarii ansamblului in zona, in cele din urma acesta a fost avizat favorabil, mai ales ca viceprimarul Sorin Apostu s-a aratat incintat de faptul ca investitorii vin la Cluj chiar si in contextul crizei economice.

comments powered by Disqus