monitorulcj.ro Menu

Tren particular

Sibienii prefera vagoanele frantuzesti reconditionate celor romanesti, care nu au parte decit de ?cirpeli"Nu e doar un vis frumos despre Occident. Calatoria poate fi confortabila si pe calea ferata. Doar ca nu sub actuala politica de investitii a CFR-ului. Din fericire, alternativele nu lipsesc. Sibienii care calatoresc spre Brasov sau Bucuresti au acum de unde alege. Cel mai mare transportator privat de calatori pe calea ferata, Regio Trans, acopera distantele Bucuresti - Brasov si Brasov - Fagaras - Sibiu. Deoarece pentru a merge cu trenul privat se plateste la fel ca si la acceleratul CFR, clientii se declara multumiti. Trenul pleaca in fiecare zi din Sibiu la ora 11.30 si soseste in Brasov la ora 14.08. Costul unui bilet intreg la clasa a II-a este de 28,70 lei, iar la clasa I, 39,90 lei. De asemenea, firma face reduceri pentru anumite categorii sociale. Astfel, studentii si elevii vor plati de la Sibiu la Brasov 21,45 lei la clasa a II-a, iar copiii si pensionarii - 15,55 lei. Din doua segmenteInfiintata la Brasov in anul 2005, Regio Trans este prima companie privata care face concurenta directa operatorului de stat. Ea a pus in circulatie vagoane reconditionate de la compania franceza de cai ferate si, pina nu demult, deservea doar rute secundare. Una dintre noutati a vizat infiintarea cursei directe Sibiu - Bucuresti. Insa, acum o luna, ruta a fost intrerupta, din motive de rentabilitate. „Din data de 9 decembrie 2007 a fost modificat mersul trenurilor. Trenul pe ruta Bucuresti - Sibiu nu a fost scos, insa nu mai este direct. Oricum, cei de la gara nu catadicseau sa anunte ca trenul este direct si oamenii credeau ca merge pina la Brasov, din acest motiv nu erau foarte multi clienti pina la Sibiu (dinspre Bucuresti - n. red.)", a explicat Florin Hadarean, directorul Regio Trans. Practic, ruta a revenit la proiectul initial, dupa ce fusese unificata, in august 2007. Bilete de la conductorPentru a circula cu trenurile Regio Trans nu trebuie sa va cumparati bilete dinainte. Ele se procura din tren, direct de la conductor. Singura gara unde Regio Trans are propria casa de bilete este cea din Brasov. „Pe viitor vrem sa ne extindem. Activitatea societatii este destinata transportului feroviar public de persoane cu mijloace de transport performante, nepoluante, incadrate in standardele europene, avind la baza ca element central calitatea serviciilor. Datorita confortului automotoarelor, promptitudinii, si a personalului ce deserveste si asigura siguranta calatoriei persoanelor, Regio Trans a acaparat un numar surprinzator de clienti, de altfel multumiti de serviciile oferite", se mindreste Hadarean. Ana Savu l pensionara„Mie imi convine pretul, este ca si la stat. Sint mai curate trenurile, acum este caldura. Daca avem de unde alege, de ce sa nu incercam? Poate daca era mai scump, nu se merita, dar la aceiasi bani este bine. Mie imi convine foarte mult ora, ca merg la fiica mea si cit fac eu de la Gara si pina la ea, atunci vine si ea de la serviciu"Cinci pe piataCompaniile particulare functioneaza in acelasi regim ca si CFR Calatori. Ele au aparut incepind cu 2004, din momentul in care compania CFR SA a anuntat ca scoate la licitatie 3.000 km de cai ferate. Pe segmentul transportului feroviar de persoane mai opereaza in prezent firmele particulare Regio Trans, Societatea Feroviara de Turism (SFT), Servtrans Invest SA (Costesti - Rosiori Nord, 64 km) si Regional Cluj - Napoca, fosta Via Terra Spedition (101 km, pe ruta Ciumeghiu - Holod - Vascau).

comments powered by Disqus