monitorulcj.ro Menu

Cinci motive ca un tinar sa lucreze la straini

La multinationala inainteMultinationalele, visul tinerilor si spaima companiilor miciInvestitiile mari care au aparut pe piata clujeana in ultimii 2 ani, mai toate vizind domeniul imobiliar, dar mai ales cel IT, fac ca deja batalia pentru programatori ori web designeri sa devina una foarte ascutita. Oamenii buni sint tot mai greu de gasit, iar companiile au trecut deja la „headhunting“, modalitate prin care, prin intermediul companiilor de recrutare de personal, sint vizati oamenii buni din alte companii concurente. Miscarile de personal sint adeseori masive, iar companiile de talie medie se orienteaza deja spre pietele din afara Clujului. Insa cum universitati specializate pe profil tehnic sint mult mai putine decit cele pe profil economic sau in general uman, „headhunting“-ul se muta inspre alte orase, care au deja o industrie dezvoltata in domeniu. Chiar si in aceste conditii, majoritatea tinerilor absolventi vor sa lucreze, totusi, intr-o multinationala. Motivele sint multiple, insa specialistii in recrutare au identificat principalele cinci ratiuni pentru care, atunci cind o multinationala vine cu noi posturi, acestea sint imediat „vinate“ si stirnesc mari miscari de personal.Ca la ei, nu ca la noiUnul dintre principalele motive pentru care se inghesuie lumea la angajarile facute de multinationale, mai ales pe posturi specializate deja, nu rezida neaparat in nivelul de salarizare. Surprinzator, in topul alegerilor primeaza organizarea, structura gata-facuta si conceptul Vestic in acest sector. Cei mai multi angajati romani vor disciplina, ordine, un mediu in care fiecare sa stie ce are de facut. Iar multinationalele deja vin cu o schema de personal si cu fise ale postului foarte bine puse la punct. Un alt motiv care atrage oamenii sint salariile mai mari si trainingurile pe care companiile le ofera si care adeseori sint in locuri speciale. Faptul ca multinationalele au bugete mai mari le permite ca trainingurile personalului sa aiba loc in cabane la munte, la mare sau chiar in strainatate, dar nu prea departe. In plus, un loc de munca intr-o multinationala aduce si pachete de vacanta in strainatate pe banii companiei, bani in plus la salariu pentru vacanta si, nu in ultimul rind, calatorii in strainatate la sediul companiei-mama, uneori de doua ori pe an. Si la toate acestea se adauga clasicul telefon, laptop sau masina de serviciu pentru pozitiile de comunicare sau marketing din companie. In plus, un om intrat intr-o multinationala va recomanda anumiti colegi si cunostinte pentru celelalte posturi accesibile. Totusi, specialistii in resurse umane spun ca din „multi chemati, putini sint alesi“, pentru ca aceste companii cauta un anumit profil psihologic al angajatului, adica in special omul care se poate adapta spiritului corporatist si intelege ca avansarea in pozitii superioare de multe ori inseamna asumarea responsabilitatilor intii si abia mai tirziu o crestere simtitoare a salariului.

comments powered by Disqus