Administrație

„Lovitură” pentru Ministerul Transporturilor. Contractul pentru 62 de trenuri electrice semnat cu PESA va fi anulat.

Eșec major pentru Ministerul Transporturilor. Contestația Alstom la contractul pentru achiziționarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost admisă de CA București.

Contractul pentru 62 de trenuri electrice semnat cu PESA va fi anulat. FOTO: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii România/ Facebook Contractul pentru 62 de trenuri electrice semnat cu PESA va fi anulat. FOTO: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii România/ Facebook

 

 


Contractul de peste 3 miliarde lei, semnat în ianuarie 2024 cu PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri noi de scurt parcurs, va fi anulat. Curtea de Apel București a admis contestația Alstom (Franța), iar Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) urmează să decidă dacă se dispune suspendarea sau anularea contractului, scrie Economedia. La fel s-a întâmplat și la contractul pentru alte 20 de trenuri de lung parcurs. 

 


În acest moment, ARF rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom, primul tren, în teste la Făurei, fiind estimat să intre în circulație la toamnă. Ministerul Transporturilor, prin ARF, a semnat contractul cu PESA după decizia favorabilă a CNSC, legislația obligând la atribuirea contractului. Este una dintre situațiile destul de rare în care instanța NU menține decizia CNSC. Curtea de Apel București a avut termen vineri, 5 aprilie, iar luni, 8 aprilie, a fost publicată decizia.

Trenurile electrice vor circula și la Cluj

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:


  • Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;
  • Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;
  • Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. 

Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit.

În septembrie 2023, constructorul polonez PESA câștiga licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs. Contractul de peste 1 miliard de lei prevede furnizarea unui număr de 20 de trenuri electrice care vor circula pe traseele Cluj-Brașov și Cluj-Oradea și Cluj-Craiova. În februarie 2024, Curtea de Apel București a admis contestația Alstom (Franța) și a dispus reevaluarea ofertelor.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Încep lucrările de modernizare a liniei feroviare Aghireșu–Poieni. Programul autocarelor care înlocuiesc trenurile pe ruta Cluj-Oradea.

Ultimele Stiri
abonare newsletter