Administrație

Va fi gata drumul expres care leagă Tureniul de A3 în 2024? Pro Infrastructura: „Va avea maxi-impact în trafic. Sunt șanse să termine la limită”.

Asociația Pro Infrastructură a făcut previziuni pentru marile proiecte de infrastructură rutieră din anul 2024. Despre drumul expres care va lega Tureniul de Autostrada Transilvania (A3), specialiștii spun că există șanse să fie gata „la limită”.

Drumul expres Tureni - Autostrada Transilvania are șanse să fie gata la limită / Foto: Asociația Pro Infrastructură - Facebook Drumul expres Tureni - Autostrada Transilvania are șanse să fie gata la limită / Foto: Asociația Pro Infrastructură - Facebook

 

 


Asociația Pro Infrastructură (API) a transmis câteva previziuni rutiere pentru anul 2024, în privința marilor proiecte de infrastructură din România. Reprezentanții API spun că în acest an avem „foarte multe variabile și este greu de prezis cu exactitate ce se va întâmpla”.

Cu toate acestea, ei spun că în scenariul pesimist ne vom bucura doar de 55 km finalizați, însă într-un scenariu „foarte optimist”, de până la 140 km.


REALIST vorbind, ne vom bucura de 55 km (doar loturile sigure, DEx16 Oradea, A0 Sud 1, A7 Focșani și muzeele A0) în scenariul PESIMIST și până la 140 km (adăugăm A0 Sud 3, A1 Pitești-Curtea de Argeș, DEx4 Tureni și DEx12 Colonești-A1) în cel FOARTE OPTIMIST. Ar fi un record”, transmite API.

De asemenea, despre realizarea a 176 sau chiar spre 200 kilometri API transmite că „este scenariul DE VIS”, care se poate întâmpla doar „cu toate planetele aliniate și bani la buget (nu există suficienți), stat serios (ce glumă bună) și constructori foarte harnici (prea puțini)”.


„În 2024 nu vor fi doar Mari Sfârșituri, ci și Mari Începuturi care vor fi marcate cum se cuvine de politicieni: mult-așteptatele A1 Sibiu-Pitești Secțiunile 2 (Mapa-Cengiz) și 3 (WeBuild) și veriga-lipsă Margina-Holdea (UMB), ‘la urși’. Lor li se adaugă premierele de pe A8 Leghin-Moțca (UMB) și A13 Arpașu-Sâmbăta (Makyol) (…) Și Erbașu ar putea începe pe A3 Suplacu de Barcău-Chiribiș. În total, în scenariul cel mai optimist, în 2024 avem START șantiere pe aproape 196 km DOAR DACĂ autoritățile găsesc niște mărunțiș de avans și rezolvă birocrația, iar antreprenorii găsesc credite la bancă și chef de muncă (…) Marile Sfârșituri? CERTITUDINI sunt puține. Primele două deschideri vor fi în februarie-martie cu Strabag pe DEx16 între Autostrada A3 și Centura Oradea, respectiv cu Alsim Alarko pe A0 Sud între DN5 și DN4”, anunță Asociația Pro Infrastructură.

Totodată, despre drumul expres care va face legătura Clujului la Autostrada Transilvaniei, prin Tureni, reprezentanții API spun că există șanse, însă constructorului îi va fi „foarte greu”. Acest drum ar putea fi gata, totuși, în decembrie „puțin înainte de termen”, dar va avea un „maxi-impact în trafic”:


Șanse 50/50 au și cei de la Dimex să termine la limită, în decembrie, puțin înainte de termen, mini-ciotul de nici 5 km de la Tureni, dar cu maxi-impact în trafic. Pot, însă le va fi foarte greu.”

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru Drumul Expres ce va lega municipiul Cluj-Napoca de Autostrada Transilvania prin Tureni în luna august, iar din septembrie au început lucrările


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Peste 800 de km de drum expres din România, cu contracte de execuție. Secțiunea de 15 km dintre Chețani și Câmpia Turzii, deschisă circulației la început de decembrie

Avans substanțial pe drumul expres Cluj-Autostrada Transilvania. „Un ciot ce va elimina tranzitul din Turda, un coșmar pentru șoferi și localnici”

abonare newsletter