monitorulcj.ro Menu
Actualitate

Autostrada Sebeș-Turda, calea ferată Cluj-Oradea și A3 Transilvania, subfinanțate în 2020!

Președintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea bugetului de stat pentru anul 2020, după ce Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru această lege.

Autostrada Sebeș-Turda, calea ferată Cluj-Oradea și A3 Transilvania, subfinanțate în 2020!

Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API), care oferă drept prim exemplu centura orașului Bacău. Este vorba despre un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei (cu TVA), iar lucrările au început în martie 2019 și au avansat simțitor pe parcursul anului, fiind utilizați circa 250 de milioane de lei.

„Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare”, se arată într-un mesaj al ONG-ului.

De altfel, un alt proiect „drastic subfinanțat” este Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost „tocați” peste 183 de milioane de lei. În schimb, alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane, arată API.

Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de doar 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în doi ani se finalizează lucrările. De asemenea, podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei, care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020.

„Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia noastră ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj-Napoca – Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești”, conchid reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

„Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor!” – Asociația Pro Infrastructură

CITEȘTE ȘI: Ne-ați mințit pe față! Promisiuni suflate de vânt în 2019, șantierele autostrăzilor hibernează

CITEȘTE ȘI: Alianța Vestului trage de mânecă Guvernul Orban pentru electrificarea liniei Cluj-Napoca – Episcopia Bihor