Actualitate

CJ Cluj livrează comunicat după comunicat, Aeroportul pune actele pe masă. Zi plină în conflictul dintre cele două instituții

După seria de comunicate de presă venite de la Consiliul Județean Cluj, reprezentanții Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj (AIAIC) vin cu o replică pe măsură.

Așa cum am promis, Monitorul de Cluj revine cu ultimele declarații din conflictul mocnit dintre Consiliul Județean Cluj și Aeroportul Cluj. Mult mai harnic în livrat comunicate de presă, Consiliul Județean Cluj aruncă pisica în grădina „inculpatului” David Ciceo, pe care îl acuză, din nou, că „dorește prejudicierea bugetului Aeroportului și influențarea justiției”.

Între timp însă, în cursul zilei de miercuri, judecătorii clujeni au anulat hotărârea CJ Cluj prin care a fost schimbată componenţa Consiliului de Administraţie de la Aeroport, iar cei trei noi membri numiţi de Alin Tişe – Diana Rădulescu, Daniel Persu şi Valentin Grigoriu – nu vor mai face parte din CA. Imediat după, președintele forului județean a reacționat, spunând că „David Ciceo a rămas singur la conducerea Aeroportului”, astfel CA „nu va putea să funcționeze legal”.


Aeroportul pune documentele pe masă

David Ciceo a promis, miercuri dimineață, că AIAIC va veni cu o replică pe măsură la acuzațiile formulate de forul județean. Reprezentanții Aeroportului vorbesc despre „dezinformare în mod voit a opiniei publice” de către CJ Cluj, acuzând Tișe & Co. că încearcă „defăimarea imaginii Aeroportului și a conducerii acestuia”.

„Pista de decolare-aterizare a fost proiectată pentru o capacitate portantă de 105 PCN. După finalizarea acesteia și înainte de darea ei în exploatare în anul 2013, capacitatea portantă determinată a fost de 114 PCN, o capacitate suficientă pentru aterizarea aeronavelor mari pentru zboruri transcontinentale. În anul 2018, s-a determinat din nou capacitatea portantă a pistei, de experți în domeniu, rezultatul obținut a fost de 151 PCN. Această capacitate portantă va putea permite, după extinderea pistei, aterizarea aeronavelor de mare tonaj pentru efectuarea de zboruri transcontinentale.


Toate documentele care stau la baza determinărilor capacității portante a pistei au fost depuse la Consiliul Județean Cluj încă din anul 2013, pentru o corectă informare a autorității tutelare și implicit a tuturor clujenilor cu privire la obiectivul de investiții. Anexăm determinarea din anul 2013 a capacității portante, precum și pe cea din anul 2018, determinări realizate de experți în domeniul piste de aviație (n.red. le găsiți atașate la finalul textului). Solicităm conducerii executive a Consiliului Județean Cluj să facă publică expertiza tehnică, asumată și semnată de către un expert tehnic atestat corespunzător, care susține afirmația din comunicatul de presă”, se arată într-un comunicat remis de AIAIC.

CJ Cluj susține că NU este nevoie de autospeciale și investiții noi

În cadrul conferinței extraordinare de marți, conducerea Aeroportului dezvăluia că, deși AIAIC ar urma să suporte doar 2% din costul a două autospeciale de intervenție nou-nouțe, cei trei membri ai Consiliului de Administrație, acum suspendați, au refuzat să-și dea acceptul. De partea cealaltă a baricadei, CJ Cluj susține că Aeroportul are în dotare autospeciale destinate aeronavelor de tip C, cele care pot ateriza acum la Cluj-Napoca.


David Ciceo dorește achiziționarea unor autospeciale inutile, destinate aeronavelor de tip D, aeronave care nu vor ateriza niciodată pe Aeroportul Cluj (ex. Boeing 747). Directorul continuă în neadevăruri atunci când afirmă că suma necesară pentru achiziția acestor autospeciale este de numai 20.000 euro. Valoarea contribuției din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 75%, nu de 98%. Practic, din aproape 2 milioane euro, aproximativ 700.000 euro este suma pe care locuitorii județului trebuie să o suporte pentru o achiziție inutilă, moft al directorului Ciceo”, se arată într-un comunicat de presă al forului județean remis miercuri, care contrazice cele dezvăluite la Aeroport în cursul zilei de marți.

CJ Cluj insistă asupra faptului că vechea cale de rulare este într-o stare satisfăcătoare, având PCN 36, care permite rulajul majorității aeronavelor care operează acum pe Aeroport. În pofida părerii Consiliului Județean, reprezentanții Aeroportului au venit cu imagini care arată starea degradată a căii de rulare Delta, motivând necesitatea construirii uneia nou-nouțe. Tot un „moft al directorului general”, spune CJ Cluj, care este convins că NU vor ateriza niciodată aeronave de categoria D la Cluj-Napoca în condițiile în care, cel puțin momentan, Aeroportul este certificat pentru categoria 4C.

Ultimele Stiri
abonare newsletter