Actualitate

Din dragoste pentru Boc, Tișe face ceea ce trebuia să facă în urmă cu mulți ani. Între timp, Clujul pierde milioane de euro

După ce nu a fost în stare să predea de 8 ani de zile amplasamentul pentru construirea unei parcări și a unui hotel la aeroport, Alin Tișe se dă peste cap pentru parcarea de tip park&ride, proiectul primarului Emil Boc. De câțiva ani, Curtea de Conturi impută Consiliului Judeţean pierderi de milioane de euro prin neîncasarea redevenţei pentru parkingul şi hotelul care trebuiau construite de firma UTI.

Proiectul construirii unui parking suprateran în perimetrul Aeroportului Cluj și a unui hotel a fost abandonat. În 2015, Curtea de Conturi a imputat Consiliului Judeţean (CJ) Cluj pierderi de 2,04 milioane de euro prin neîncasarea redevenţei pentru parkingul şi hotelul care trebuiau construite de firma UTI. În 2016, Curtea de Conturi a arătat că nu au fost facturate și încasate venituri reprezentând redevențe estimate la valoarea de 2,8 milioane lei aferente contractului de concesiune cu UTI privind parcarea de la aeroport și hotelul.

Din cauza faptului că județul Cluj, prin Consiliul Județean, nu a predat în 2010 (când președinte al CJ Cluj era tot Alin Tișe) amplasamentul stabilit, în anul 2011 s-a convenit suspendarea temporară  a  construirii parcării și a hotelului. Între timp, Tișe încearcă a transfera vina neconstruirii parkingului și a hotelului în sarcina firmei UTI și rezilierea contractului.


Tișe a pus bețe-n roate lui UTI de la început

În 2010, se încheia un contract între Consiliul Județean Cluj și SC UTI Parking & Hotel Management SRL pentru construirea unui parking etajat și a unui hotel. Un an mai târziu, în 2011, au fost suspendate obligațiile firmei UTI de construire a parking-ului auto etajat și a hotelului până la data când Consiliul Județean va preda amplasamentului necesar construirii acestora.


Suspendarea obligaţiei SC UTI Parking & Hotel Management S.R.L. de construire a parkingului etajat a fost determinată de existenţa pe amplasamentul atribuit în vederea edificării parkingului, a mai multor imobile care asigurau desfăşurarea activităţii Direcţiei Generale a Vămii, a Unităţii Speciale de Aviaţie din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a unor societăţi care realizau activităţi conexe aviaţiei, generatoare de venituri pentru Aeroport, în temeiul unor contracte de locaţiune încheiate pentru o perioadă de cinci ani, respectiv până în anul 2016.

SC UTI Parking & Hotel Management S.R.L. s-a angajat să construiască un parking auto suprateran cu o capacitate de 1.470 de locuri de parcare. De asemenea, firma s-a obligat să realizeze şi o extindere a parcării existente la o capacitate minimă de 530 de locuri de parcare, lucrare deja executată şi dată în folosinţă încă din anul 2011, şi pentru care Consiliului Judeţean Cluj percepe o redevenţă totală anuală pentru exploatare în sumă de 66.250 de euro.


Totul pentru Boc

Acum, Consiliul Județean cere Ministerului Afacerilor Interne (MAI) să-i dea terenul unde își desfășoară activitatea Unitatea Specială de Aviație Cluj pentru construirea unei parcări de tip park&ride în incinta aeroportului.


Vorbim de un teren în suprafață de 30.342 mp aflat în proprietatea Statului Român și în administrarea Ministerului Afacerilor Interne, pentru Unitatea Specială de Aviație Cluj și care, potrivit lui Tișe,  se poate utiliza pentru extinderea facilității park&ride și pentru realizarea unui centru expozitional regional.

“Pentru a se asigura realizarea investițiilor necesare pentru funcționarea Unității Speciale de Aviație Cluj se va identifica și transmite în administrarea Ministerului Afacerilor Interne un teren similar în proximitatea actualei zone. Se propune un termen de 10 ani de la data transmiterii imobilului în proprietatea publică  a județului Cluj pentru sitația în care nu se finalizează obiectivul de investiţii, imobilul să revină de drept în domeniul public al statului  şi în administrarea Ministerului Afacerilor Interne”, se arată în proiectul de hotărâre care va fi votat de consilierii județeni în ședința de miercuri.


Primăria și Consiliul Județean Cluj au încheiat un protocol de colaborare în vederea realizării unor facilitate “park&ride”. Nu de puține ori primarul Emil Boc a vorbit despre construirea acestor tipuri de parcări mai ales în zona aeroportului.

“Parcările sunt îndeosebi problematice cu precădere în centrul orașului Cluj-Napoca și lipsesc facilități de park and ride care să ofere o integrare cu sistemul de transport public în puncte cheie de intrare în municipiu dinspre Florești, Baciu sau Apahida”, se arată în protocolul de colaborare.

Potrivit protocolului de colaborare, Primăria Cluj-Napoca va asigura realizarea unor stații pentru mijloacele de transport în comun cu dotările și infrastructura aferentă, stații de bike sharing, amenajare acces auto/pietonal, iar Consiliului Județean îi revine realizarea, administrarea și întreținerea parcării “cu mențiunea că aceste facilități vor funcționa contra cost, taxele urmând a fi stabilite și încasate de către județul Cluj”.

Protocolul va fi valabil pe o perioadă de 49 de ani cu posibilitatea prelungirii.

CITEȘTE ȘI

JAF COLOSAL. Raport exploziv al Curții de Conturi. Prejudicii de 9 mil. euro la CJ Cluj: angajări ilegale, decontări fictive, fraudă

CITEȘTE ȘI

JOC PERVERS și PIERDERI de MILIOANE DE EURO. TIȘE vrea să REZILIEZE contractul cu UTI să-și ascundă propria vină. Adio parcare și hotel la aeroport?

CITEȘTE ȘI

Fără parking și hotel la Aeroport. Un nou eșec marca Consiliul Județean Cluj

abonare newsletter