Actualitate

300.000 de mașini, în traficul din Cluj-Napoca. Viceprimarul Tarcea: „Orașul nu a fost conceput pentru un număr atât de mare de mașini”

În traficul din Cluj-Napoca există în prezent aproape 300.000 de mașini, potrivit viceprimarului Dan Tarcea.

Clujul, sufocat de numărul mare de mașini / Foto: Sergiu Răzvan - Facebook, 16.12.2022 Clujul, sufocat de numărul mare de mașini / Foto: Sergiu Răzvan - Facebook, 16.12.2022

 

 


Viceprimarul Dan Tarcea a declarat joi, în cadrul unei emisiuni radio, că în Cluj-Napoca există în prezent un număr de aproape 300.000 de mașini. Autoritățile estimează că în 30 de ani, numărul mașinilor din oraș a crescut cu 260.000 de mașini:

 


„Dacă discutăm de această componentă de trafic, aici lucrurile sunt puțin mai complexe. În anul 1990 erau 40.000 de mașini înmatriculate în municipiul Cluj-Napoca. Astăzi, avem peste 220.000 de mașini înmatriculate în municipiul Cluj-Napoca. Mai sunt încă vreo 20.000 mașinile care sunt ale studenților, la care se adaugă mașinile de leasing și care sunt înmatriculate în alte județe. Una peste alta, discutăm de o creștere de la 40.000 la aproape 300.000 de mașini în 30 de ani”, a explicat Dan Tarcea.

CITEȘTE ȘI:
De când pot fi depuse cererile pentru locuri de parcare pe anul 2024? Procedurile pot fi realizate și online!

 


Numărul imens de mașini aduce mai multe probleme cu care autoritățile locale trebuie să se confrunte. Pe lângă poluare și aglomerație în trafic, locurile de parcare sunt mereu insuficiente. Viceprimarul Dan Tarcea a explicat că orașul nu a fost conceptul pentru un număr atât de mare de mașini și din acest motiv provocările sunt mari:

„Orașul nu a fost construit și conceput, aici mă refer la cartierele vechi, cum este Mănăștur, Grigorescu, Zorilor, Gheorgheni, Mărăști... nu a fost conceput pentru un număr așa de mare de mașini. Strategia celor care au construit în anii 70-80 blocurile, era la început un loc de parcare la 10 apartamente, după care s-a ajuns în anii 90 să fie un loc de parcare la 4 apartamente. Deci, evident, nu au fost gândite zonele ca să facă față unui număr atât de mare de mașini. De aceea avem și aceste provocări în ceea ce privește locurile de parcare.


Sigur, trebuie să găsim acel mixt, în care cei care au mașină, să se poată bucura de mașină în cartierele în care ei locuiesc. Cei care au copii mici, trebuie să se plimbe în siguranță pe alei și nu pe stradă. Și cei care vor să folosească spațiile verzi, să le poată folosi. Realitatea este că o parte din mașini stau în zona cartierelor pe alei, pe spații verzi. Pentru că așa au fost construite blocurile acum 45 de ani.

Ce facem noi în ideea asta: în primul rând încercăm să-i convingem pe clujeni să folosească transportul public. Investim constant în dezvoltarea transportului public, fie că discutăm de autobuze electrice, fie tramvaie noi sau troleibuze, astfel încât clujenii să aibă o alternativă la mașină. Sunt anumite categorii de clujeni pentru care mașina este indispensabilă, de aceea trebuie să asigurăm acest mix, dar evident trebuie să punem transportul public ca prioritate numărul 1. Și în ceea ce privește reducerea poluării, dar și a traficului”, a mai punctat viceprimarul. 


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Protest al polițiștilor de penitenciare. Vor lăsa pușcăriile NEPĂZITE de Crăciun și de Revelion: „Ne cerem scuze românilor că nu îi putem păzi de hoții din Guvern”.

Pasajul subteran de la intersecția B-dului Muncii-Oașului va reconfigura zona de nord a Clujului. Boc: „Un mare pas înainte spre descongestionarea traficului”

abonare newsletter