Administrație

Pasajul subteran de la intersecția B-dului Muncii-Oașului va reconfigura zona de nord a Clujului. Boc: „Un mare pas înainte spre descongestionarea traficului”

Proiectul pasajului rutier pentru descongestionarea traficului din zona străzii Oașului-Bulevardul Muncii a fost aprobat de administrația locală, cu un termen de realizare de doi ani și șase luni.

Reconfigurare zona intersecției strada Oașului-Bulevardul Muncii. Sursa: randare proiect Reconfigurare zona intersecției strada Oașului-Bulevardul Muncii. Sursa: randare proiect

 

 


Consilierii locali au aprobat, luni, proiectul pentru reconfigurarea intersecției strada Oașului-Bulevardul Muncii prin realizarea unei noi șine pentru circulația tramvaiului și realizarea unui pasaj subteran. 

 


Investiția presupune costuri de 130 de milioane de lei/circa 26 de milioane de euro, cu o durată de realizare de doi ani și jumătate. 

„Pasajul rutier de la Bulevardul Muncii consider că reprezintă un mare pas înainte înspre descongestionarea traficului. Este o muncă serioasă și profesionistă făcută de specialiști. Va contribui decisiv la ameliorarea situației de trafic dintr-o zonă importantă a orașului nostru”, a declarat, luni, primarul Emil boc în deschiderea ședinței de Consiliu Local. 


Scenariul aprobat în ședința de Consiliu Local propune reconfigurarea zonei de pe amplasament prin realizarea unor noi șine pentru circulația tramvaielor, refacerea structurii rutiere cu o soluție semirigidă și realizarea unui pasaj subteran la intersecția străzii Oașului cu Bulevardul Muncii. De asemenea, în urma acestui proiect vor fi reamenajate trotuarele și spațiile pietonale cu îmbrăcăminte asfaltică, iar șucrările de demolare asupra zidului existent aferent parcării hypermarket-ului Auchan se vor realiza pe o lungime de 30 de metri. În cadrul proiectului se va realiza și o bandă dedicată pe un anumit tronson pentru mijloacele de transport în comun, iar sensul giratoriu se va regulariza.

Lungimea tronsonului amenajat va fi de 44 metri, iar lățimea – de 14 metri (două benzi auto și două benzi dedicate). Lungimea pasajului subteran va fi de 85 de metri, iar durata de realizare a lucrărilor de 22 luni (pentru realizarea integrală a investiției este prevăzut un termen de 28 de luni). 


Reconfigurarea intersecției Oașului-Bdul Muncii

Necesitatea realizării acestui proiect este explicată prin frecventele blocaje de trafic precum și prin nevoia adoptării unor soluții pentru creșterea gradului de siguranță a traficului rutier din această zonă a orașului.

„Necesitatea și oportunitatea obiectivului de investiții «Realizare pasaj rutier la intersecția Bulevardului Muncii cu stradă Oașului în Municipiul Cluj-Napoca», a fost identificată că urmare a blocajelor în trafic, fiind necesare luarea unor măsuri de îmbunătățire a condițiilor de siguranță a traficului rutier și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului”, potrivit proiectului votat de consilierii locali. 


La finalul lunii august, Primăria anunța demararea procedurilor pentru obținerea avizului de mediu pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru realizarea unui pasaj rutier la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului. Realizarea pasajului de la intersecția dintre cele două străzi va duce la descongestionarea traficului rutier din zonă.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:

Pasaj subteran pentru descongestionarea traficului pe Bulevardul Muncii-Oașului. Investiție de peste 130 milioane de lei.

abonare newsletter