Timp Liber

Scaune pe două etaje și locuri în picioare: cum vor arăta avioanele în următorii ani

„Locuri în picioare”, scaune pe două niveluri și bagaje sub scaune pentru a elimina rafturile: între claustrofobie și îndoieli privind siguranța, iată cum vor arăta avioanele viitorului.

Companiile aeriene testează scaune pe două niveluri și locuri în picioare pentru a încăpea mai mulți pasageri, dar soluțiile ridică întrebări despre confort și siguranță. Foto: Depositphotos.com Companiile aeriene testează scaune pe două niveluri și locuri în picioare pentru a încăpea mai mulți pasageri, dar soluțiile ridică întrebări despre confort și siguranță. Foto: Depositphotos.com

 

 


Companiile low-cost au început procesul de evaluare pentru introducerea „locurilor în picioare" - scaune tip bicicletă care permit pasagerilor să călătorească în poziție semi-așezată, sprijinindu-se de un spătar subțire.

 


Conceptul, prezentant experimental încă din 2010, ar putea deveni realitate în 2026. Între timp, o companie aeriană colaborează cu un startup spaniol pentru o alternativă mai puțin radicală: scaune pe două niveluri, scrie Focus.

Avioanele viitorului: configurații revoluționare pentru mai mulți pasageri 

Sistemul pe două etaje funcționează ca o tablă de șah vertical. Pasagerii de jos ar avea mai mult spațiu pentru picioare, întinzându-le sub scaunul ridicat din față, în timp ce cei de sus s-ar putea înclina fără să deranjeze pe nimeni din spate.


CITEȘTE ȘI:
O destinație turistică populară introduce amenzi surprinzătoare în avion

Bagajele de mână ar fi depozitate sub scaune, eliminând rafturile superioare și câștigând volum în înălțime. 

Părerile oamenilor sunt împărțite. 


Criticii ironizează faptul că nivelul inferior s-ar transforma în „zone incommode”, iar ideea de a sta sub altcineva poate provoca claustrofobie. Întrebări serioase vizează siguranța în caz de șocuri puternice sau aterizări de urgență - aspecte pe care autoritățile aviatice civile vor trebui să le evalueze.

Zborul de mâine: scaune tip bicicletă și configurații pe două niveluri


La polul opus, companiile nu neglijează pasagerii dispuși să plătească mai mult. O companie aeriană lansează în acest an compartimente individuale cu iluminare specială pe Boeing 787 Dreamliner, concepute pentru reducerea jet lag-ului.

Obiectivul rămâne același: reducerea costurilor pentru companii, creșterea numărului de pasageri și optimizarea spațiului disponibil, într-o industrie care caută echilibrul între eficiență și experiența de zbor.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com

CITEȘTE ȘI:

Una dintre cele mai aşteptate destinaţii revine în reţeaua de rute a Aeroportului Internaţional Cluj: Wizz Air reia zborurile Cluj-Napoca – Billund

Zboruri directe Cluj – Istanbul. David Ciceo: „O extindere strategică a destinațiilor oferite de Aeroportul Internațional Cluj”.

V-ați făcut vreodată griji că un război nuclear ar putea bloca un zbor și v-ar putea strica vacanța?

Ultimele Stiri
abonare newsletter