Conform programului lansat de Uniunea Europeană, toate capitalele și marile orașe vor fi conectate printr-o rețea de trenuri de mare viteză. „Europa accelerează. România trebuie să fie în primul vagon”, spune deputatul liberal Ovidiu Cîmpean.
Dezvoltarea unei economii competitive cu infrastructură modernă și realizarea unui cadru european pentru securizarea spațiului digital sunt câteva dintre temele abordate de deputatul Ovidiu Cîmpean (PNL Cluj) cu reprezentanții europeni. „România contează atunci când are idei clare și curajul să le spună”, semnalează parlamentarul clujean.
Proiectele de transport și de dezvoltare locală, care vor fi finalizate până la sfârșitul lui august 2026, vor fi finanțate din fonduri PNRR. Pentru alte tipuri de proiecte „vitale” contractate, Guvernul Bolojan promite alte surse de finanțare europene sau naționale.
Lungimea autostrăzilor din România a crescut cu 140 de kilometri în 2024. În același timp, mai bine de 20% din structura rețelei de drumuri publice era reprezentată de drumuri pietruite și de pământ.
În contextul provocărilor geopolitice și a amenințărilor ruse la adresa statelor din blocul comunitar, România și Uniunea Europeană trebuie să-și dezvolte structurile de securitate. „Trăim cele mai mari ne-așezări strategice, se întâmplă sub ochii noștri”, spune primarul Clujului Emil Boc.
Zona Bucureștiului și „moștenirea” lăsată de Imperiul Austro-Ungar ridică, în medie, densitatea rețelei de cale ferată din România, reiese din datele colectate de Institutul Național de Statistică (INS).