Piața auto din Europa a revenit pe creștere în luna mai, după contracția din aprilie, însă România este țara unde înmatriculările de autoturisme au înregistrat cea mai puternică scădere în ritm anual din Europa.
Înmatriculările de vehicule au crescut cu 4,5%, la finalul lunii martie. Astfel, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate a ajuns la 71,7%.
Vânzările de automobile noi Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu 31,1% în luna noiembrie, la 24.600 unităţi, iar cota de piaţă a companiei a urcat la 2,6%, Renault şi Volkswagen fiind singurele concerne auto europene care au înregistrat livrări în creştere în regiune în perioada analizată.
România a avut în luna august cea mai puternică creştere din UE a numărului înmatriculărilor de autoturisme noi, în urcare cu 25,5% la 6.300 unităţi, în timp ce piaţa europeană s-a contractat cu 5%, pe fondul recesiunii şi şomajului record.
Piaţa auto a înregistrat în luna iulie cea mai bună evoluţie începând din mai 2012, însă după primele şapte luni afişează o scădere de 14% faţă perioada corespunzătoare din 2012, la aproape 43.000 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Luna iunie a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor de autoturisme din Uniunea Europeană, atingând minimul ultimilor 17 ani, pe fondul recesiunii şi şomajului ridicat. În România s-a înregistrat unul dintre cele mai abrupte declinuri, în timp ce Dacia a consemnat cea mai bună performanţă în topul mărcilor.