Ştiri din Transilvania

Variantele de legătură la Centura Metropolitană a Clujului, APROBATE de CNAIR la București

Variantele de legătură la Centura Metropolitană au obținut avizul Companiei Naționale de Admininstrare a Infractructurii Rutiere (CNAIR).

variantele-de-legatura-la-centura-metropolitana-a-clujului-aprobate-de-cnair-la-bucuresti

Săptămâna trecută, reprezentanții administrației locale s-au deplasat la București pentru a obține OK-ul CNAIR, în vederea aprobării traseelor de legătură dintre cartierele clujene și Centura Metropolitană. Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a precizat că autoritățile centrale au dat undă verde variantelor de legătură dinspre zonele Sopor, Borhanci sau Frunzișului.

„Mă bucur că, la București, am obținut aprobarea pentru variantele de legătură de la Centură spre oraș. Traseul a fost stabilit, dar am primit (avizul – n.r.), și îi mulțumesc ministrului Transporturilor pentru implicarea în rezolvarea acestei probleme. Vorbim de conectivitățile de la Centură înspre oraș, că este vorba de Soporului, Frunzișului sau Borhanci, ca să vorbesc despre trei dintre cele mai importante. Acestea se vor face în acest proiect fundamental al Centurii”, a explicat edilul, într-o emisiune radio.


Centura Metropolitană a Clujului va avea lungimea totală de 38 de km

Centura Metropolitană va avea o lungime totală de 38 de kilometri, iar alocarea financiară de la Comisia Europeană este de 150 de milioane de euro. Acești bani vor putea fi utilizați până în 2023, an la finalul căruia speră și Emil Boc să fie gata investiția. Potrivit reprezentanților platformei de monitorizare a infrastructurii „Pe Unde Merg”, costul final pentru implementarea proiectului va fi de peste 250 milioane de euro.

În Master Planul General de Transport al României, Centura Metropolitană (Etapa I), prevăzută cu 4 benzi de circulație, va avea aproximativ 31,3 km de drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou. Drumurile de legătură (Etapa II) propuse conform PUG sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km – drumuri noi sau modernizare de drumuri existente.


„Este o ocazie uriașă, istorică poate, după intrarea României în Uniunea Europeană acum, de a da drumul la marile proiecte de infrastructură. Bani se găsesc, nu avem deficit, este raiul financiar, dacă pot numi așa, din perspectiva relaxării a datoriei publice, a nivelurilor de deficit. (...) Acum este momentul să diminuăm decalajele de dezvoltare cu UE și rămân românii acasă, acum e momentul să le găsim locuri de muncă mai bine plătite, să nu mai plece”, a mai precizat Emil Boc.

CITEȘTE ȘI:


Emil Boc, despre Centura Metropolitană a Clujului: „Totul depinde de Guvern”

Aviz favorabil de la CNAIR, Primăria anunță varianta finală a Centurii Metropolitane
 

abonare newsletter