Sănătate

Grill-ul de la 3 magazine Kaufland din Cluj, ÎNCHISE de Protecția Consumatorilor. Praf în exces, muște și rugină, printre lucrurile găsite - FOTO

Grill-ul de la 3 magazine Kaufland din Cluj-Napoca au fost închise de Protecția Consumatorului, până când problemele găsite în urma unui control au fost rezolvate.

Rugină și murdărie, printre neregulile găsite de Protecția Consumatorului/ Foto: ANPC Cluj Rugină și murdărie, printre neregulile găsite de Protecția Consumatorului/ Foto: ANPC Cluj

 

 


Pe data de 13 octombrie, Protecția Consumatorului Cluj a desfășurat o acțiune  de control la  un operator economic , care își desfășoară activitatea pe teritoriul județului Cluj.

 


Verificările s-au efectuat urmare a informațiilor din mediul online, urmărindu-se modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu. 

Ținând cont de neregulile constatate, la SC Kaufland Romania SCS ( 3 puncte de lucru care au si Grill), echipa de control a aplicat următoarele sancțiuni:


  • 7 amenzi contravenţionale, în cuantum de 105.000  lei 
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de circa 4500 de lei
  • oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor a activității spațiilor Grill
Rugină și murdărie, printre neregulile găsite de Protecția Consumatorului/ Foto: ANPC Cluj

În urma acțiunii, comisarii CJPC Cluj au identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:

  • folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate, cu praf în exces, rugină, chedere rupte și corpuri străine 
  • comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită
  • folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduri neconforme
  • folosirea unor vitrine frigorifice cu defecțiuni, deteriorate, cu rugină în exces
  • modificarea stării termice a preparatelor fără a deține autorizație legală
  • nerespectare temperatură masă caldă
  • lipsă menționare alergeni, declarație nutritională, produse care provin din produs decongelat
  • paviment impregnat cu corpuri străine , rugină
  • hota îmbâcsită cu ulei ars
  • prezenta muștelor în zona de preparare
  • utilizare de ustensile neprofesionale
  • zona de servire cu pardoseli alunecoase

Compania este în curs de remediere a deficienţelor, astfel încât la recontrolul desfășurat pe data de 13.10.2023, comisarii clujeni au constatat aducerea la îndeplinire a măsurilor prin achiziția de vitrine frigorifice, și asigurarea condițiilor de depozitare corespunzătoare desfăsurării activității de alimentație publică  doar în cazul punctului de lucru din Manaștur.


Comisarii CJPC Cluj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare. 

Aspectele invocate în cadrul acestui comunicat sunt ilustrate cu imagini realizate atât în timpul controlului inițial, cât și după remedierea deficiențelor.


Așa arată spațiul după ce a fost curățat, în urma controlului ANPC / Foto: ANPC Cluj
 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Zeci de magazine Kaufland, amendate de Protecția Consumatorului într-o singură zi

Profi Mercur, închis de Protecția Consumatorilor

abonare newsletter