Educație

Pasiune pentru lectură și creativitate la Cluj. Peste 300 de elevi s-au întrecut în recenzii de carte.

Peste 300 de elevi din ciclul gimnazial au participat la un concurs inedit de recenzii de carte.

Pasiune pentru lectură și creativitate la Cluj. Peste 300 de elevi s-au întrecut în recenzii de carte | Foto: Școala Ion Creangă Pasiune pentru lectură și creativitate la Cluj. Peste 300 de elevi s-au întrecut în recenzii de carte | Foto: Școala Ion Creangă

 

 


Peste 300 de copii de gimnaziu de la școlile clujene s-au întrecut în recenzii de carte în cadrul unui concurs găzduit astăzi de Școala Gimnazială „Ion Creangă” din Cluj-Napoca. 

 


Concursul a fost organizat în cadrul Proiectului Județean „Descoperă literatura lumii!”, inclus în Calendarul proiectelor de educație extrașcolară județene 2025 și a aliniat la start peste 300 de elevi din clasele V-VIII din școlile județului Cluj, organizați în 60 de echipe. 

Peste 300 de elevi s-au întrecut în recenzii de carte | Foto: Școala Ion Creangă
Pasiune pentru lectură și creativitate la Cluj | Foto: Școala Ion Creangă

Doar 10 dintre acestea au ajuns însă în runda finală, în care elevii au avut de realizat câte un poster pentru a ilustra cât mai puternic mesajul cărții alese și al recenziei.


CITEȘTE ȘI:
Propunerea ministrului Educației pentru a combate analfabetismul funcțional, prezent în învățământul rural

„Concursul pe care l-am propus nu e doar un alt concurs de lectură. E un concurs care, prin recenzii, îi provoacă pe copii nu doar să citească, ci și să înțeleagă și, mai mult decât atât, să interpreteze semnificația cărților citite și să lucreze în echipă. Încercăm, cu alte cuvinte, să depășim nivelul simplei lecturi și să mergem către înțelegerea profundă a textului”, spune inițiatoarea concursului, prof. Gabriela Pop. 

Elevilor înscriși la concurs le-a fost pusă la dispoziție o listă de zece opere literare pentru a o alege pe cea pe baza căreia vor realiza recenzia. Vedeta acestei ediții a concursului a fost „Băiatul cu pijamale în dungi”, de John Boyne, carte aleasă de cei mai mulți concurenți.


Elevilor înscriși la concurs le-a fost pusă la dispoziție o listă de zece opere literare pentru a o alege pe cea pe baza căreia vor realiza recenzia | Foto: Școala Ion Creangă
Vedeta acestei ediții a concursului a fost „Băiatul cu pijamale în dungi”, de John Boyne, carte aleasă de cei mai mulți concurenți | Foto: Școala Ion Creangă

Echipele formate din 4-5 elevi și coordonate de profesori sau bibliotecari au participat la două probe. Proba eliminatorie a urmărit realizarea unei recenzii a operei literare alese de fiecare echipă, iar cea de-a doua probă a constat în realizarea posterului care să ilustreze mesajul cărții.

Recenziile realizate de echipele de elevi din clasele V-VIII proveniți de la școlile gimnaziale și liceele clujene au fost evaluate de un juriu format din profesori de gimnaziu de limba română, dar și de profesori din cadrul Facultății de Litere a Universității Babeș-Bolyai.


Proiectul „Descoperă literatura lumii!” a ajuns în acest an la cea de-a șaptea ediție, iar coordonatorii (prof. Gabriela Pop, prof. Adriana Iacob și prof. Alexandrina Răzor), își propun să continue să provoace și generațiile următoare de elevi să-și descopere pasiunea pentru lectură.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Festival Național de Teatru în limba engleză pentru elevi. O celebrare a creativității și talentului tinerilor, la Cluj-Napoca.

Ultimele Stiri
abonare newsletter