Economie

Românii „strâng cureaua”. Numărul celor care comandă mâncare gătită a scăzut

Comenzile românilor pentru mâncare gătită livrată la domiciliu au scăzut, în 2022. Industria serviciilor alimentare s-a redus cu 4%.

Numărul românilor care comandă mâncare gătită a scăzut. FOTO: Pixabay Numărul românilor care comandă mâncare gătită a scăzut. FOTO: Pixabay

 

 


Industria de servicii alimentare a scăzut, în România, cu 4%, până la valoarea de 5,44 miliarde euro, în 2022, pe fondul diminuării numărului de comenzi pe lună, de la 4,4 în 2021, la 3,3, anul trecut.

 


„În 2021, an cu restricţii în HoReCa, românii cumpărau mâncare gătită, în medie, de 4,4 ori pe lună. Aici sunt incluse atât comenzile de mâncare la birou sau domiciliu cât şi ieşirile la restaurant, bar sau cafenea. În 2022 ne aşteptam că numărul ocaziilor de consum să crească, însă vedem că nesiguranţa în rândul populaţiei a rămas la cote înalte din cauza creşterii inflaţiei, a facturilor la utilităţi şi a pericolului reprezentat de o posibilă recesiune. Aşadar, anul trecut, românii au devenit din ce în ce mai cumpătaţi şi au achiziţionat mâncare gătită, în medie, de doar 3,3 ori pe lună”, susţine Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute - asociație care a realizat studiul.

Conform studiului, în ceea ce priveşte componentele industriei de servicii alimentare, piaţa de food delivery îşi păstrează prima poziţie câştigată în timpul pandemiei, cu o cotă de piaţă de 26%, urmată de consumul în restaurante (24%), achiziţia de mâncare gătită de la raioanele gastro ale supermarketurilor (12%), QSR (fără McDonald's şi KFC) - 11%, şi self pick up (7%).


Valoarea bonului de cumpărături a crescut

Pe de altă parte, valoarea bonului mediu de cumpărături a crescut cu doi lei, de la 47 la 49 de lei, mult sub creşterea inflaţiei sau a preţurilor de consum.

Datele centralizate în cercetarea de specialitate relevă faptul că, în 2022, şase din zece (60%) dintre comenzile de mâncare au fost realizate online, fie prin intermediul platformelor de delivery, fie prin aplicaţia sau site-ul propriu al restaurantului.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Iubirea pentru shaorma, de neegalat în 2022! Un clujean și-a comandat-o de 746 de ori de pe o singură aplicaţie: „E enorm”

abonare newsletter