Auto

România, cimitirul rablelor din Europa. Boc se plângea de mașinile vechi care ocupă trotuarele

Numărul rablelor scoase din circulaţie anul trecut a fost de două ori mai mare faţă de numărul celor scoase în anul 2021.

Ministrul Mediului Tanczos Barna a anunţat de curând la TVR că numărul rablelor scoase din circulaţie anul trecut a fost de două ori mai mare faţă de numărul celor scoase în 2021/ Foto: monitorulcj.ro

 

 


Ministrul Mediului Tanczos Barna a anunţat de curând la TVR că numărul rablelor scoase din circulaţie anul trecut a fost de două ori mai mare faţă de numărul celor scoase în 2021, scrie G4media.ro

 


Ministrul Mediului a dat asigurări că în anii care vor urma, bugetul programului Rabla Clasic va scădea, în beneficiul celui care încurajează cumpărarea de autoturisme electrice, în contextul în care în anul 2035 Comisia Europeană şi-a propus să înceteze vânzarea de autoturisme cu combustie internă. 

CITEȘTE ȘI:
Romanii au cumpărat in 2022 peste 10.000 de mașini electrice. Dacia conduce in topul preferințelor
Constatarea amiabilă de accident poate fi completată și de pe telefon. Învaţă cum să o completezi. VIDEO

„Anul trecut an scos din circulație un număr de 100.000 de mașini uzate, mai vechi de opt ani, prin programele Rabla Clasic și Rabla Plus.


Practic, față de 2020, anul trecut am dublat numărul de rable scoase din circulație și dacă anul acesta începem și cu programul Rabla Local, prin care sprijinim autoritățile locale să plătească cei 3.000 de lei pentru mașinile mai vechi de 15 ani, cu siguranță, și acolo vom ajunge la 150-200 de mii de mașini vechi scoase din circulație într-un an”, a declarat Tanczos Barna la TVR. 

Potrivit informațiilor existente în Registrul Național de Evidență a Permiselor de Conducere și a Vehiculelor Înmatriculate, începând cu anul 2010, numărul de vehicule înmatriculate în România, a crescut în medie, cu aproximativ 5% în fiecare an, iar la data de 28 decembrie 2022 erau înmatriculate în România 9.952.850 de vehicule. Dintre acestea, peste 400.000 au fost importate numai în 2022. Vechimea medie a acestora fiind de peste 12 ani, potrivit Registrului Auto Român.


Clujul s-a confruntat cu problema mașinilor vechi încă din 2019

Încă din anul 2019  primarul municipiului Cluj-Napoca voia să scape de mașini, și odată cu acestea, de poluare

„La intrarea dinspre Florești este în discuție avansată și urmează să fie finalizate toate documentele legale pentru realizarea la Billa a unei parcări de acest fel. Acolo, din nefericire, este o combinație de multe autorități, USAMV, Billa, Carrefour, autoritatea locală, procese în instanță, care sunt pe suprafețele de teren respective și nu poți construi. Încet, dar sigur, am deselenit, city-managerul Șurubaru s-a ocupat bine de proiect, cred că ne îndreptăm spre o soluție din această toamnă, să-l realizăm”, a punctat Emil Boc, la un post de radio local, în urmă cu 4 ani.


În anul 2021 numărul mașinilor din Cluj-Napoca a crescut considerabil, iar Emil Boc a vorbit la radio despre situația traficului de pe Bulevardul 21 Decembrie, de care clujenii se plângeau, fiindcă mereu e aglomerat.

Primarul a susținut că nu are de gând să mai adauge două benzi pentru că acest lucru ar duce doar la poluare și îmbolnăvirea populației.

„Direcția Clujului este plecată din Gară. Eu vă asigur că dacă pe Bulevardul 21 Decembrie mai dărâmăm patru clădiri și mai facem două benzi. În următoarea zi, acele benzi vor fi la fel de pline, la fel de aglomerat și la fel ne vom bloca în trafic, vom înghiți mai multe gaze de eșapament și ne vom îmbolnăvi și vom ajunge în spitale. Nu e popular ce spun, dar viitorul mașinii în Cluj-Napoca nu mai este la fel cum a fost în trecut”, a spus Boc.

La sfârșitul anului 2022, Primăria Cluj-Napoca a scos la licitație „rablele” orașului, adică mașinile vechi abandonate pe spațiul public.

CITEȘTE ȘI:

Poluare intensă a aerului de Revelion, la Cluj! Artificiile au eliberat praf de pușcă și coloranți: „Avem depășiri îngrijorătoare”

Când începe programul „Rabla local” în Cluj? Boc: „Pregătiți rablele, dragi clujeni”

Ultimele Stiri
abonare newsletter