Administrație

Terenul pentru viitorul Park and Ride de la Aeroport, cedat Primăriei de Consiliul Județean Cluj. Descurajarea folosirii mașinii, obiectivul autorităților

Consiliul Județean Cluj a aprobat trecerea terenului situat pe strada Traian Vuia, pe care va fi construit primul Park and Ride din județ, în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca.

Terenul pentru Park and Ride a fost cedat Primăriei Cluj-Napoca. Terenul pentru Park and Ride a fost cedat Primăriei Cluj-Napoca.

Prin demersul de construire al Park and Ride-ului de pe Traian Vuia, nr. 149-151, Consiliul Județean Cluj și Primăria Cluj-Napoca precizează că susțin descurajarea transportului cu mașina personală şi orientarea către moduri sustenabile de transport: transportul public, mersul cu bicicleta ori mersul pe jos.

„E un sprijin concret pe care îl acordăm acestei investiții menite să contribuie esențial la decongestionarea traficului și la creșterea mobilității în municipiu. Proiectul le va permite șoferilor care vin din direcția Dej-Gherla, dar nu numai, să-şi parcheze autovehiculele în acest parking și să folosească transportul în comun pentru a ajunge în zona centrală a municipiului”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.


Peste 800 de locuri de parcare

Proiectul prevede amenajarea accesului din drumul național și a unei platforme pentru zona de parcare, cu un total de 863 de locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, dar și o stație de bike sharing cu tot ce presupune aceasta.

„Utilizarea parcării de mari dimensiuni de către cetățenii care ajung în Zona Metropolitană Cluj-Napoca va determina o scădere a numărului de deplasări în zona centrală cu autoturismul şi folosirea, în schimb, a sistemului de transport public. Se preconizează că interconectarea acestor facilități va reduce traficul în întreaga zona estică a Municipiului Cluj-Napoca, în special pe ruta str. Aurel Vlaicu – Piața Mărăști. Pe lângă avantajele evidente legate de decongestionarea traficului, Park and Ride-ul va determina o scădere a presiunii pe locurile de parcare existente în municipiu și, bineînțeles, o reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi a celorlalte emisii poluante generate de traficul rutier”, au precizat reprezentanții forului județean.


Obiectivul va costa 62.306.236 lei cu TVA, bani alocați din bugetul Consiliului Județean Cluj pe o periadă de trei ani, astfel:

- Anul 2020 suma de minim: 2 milioane lei;
-  Anul 2021 suma de minim: 25 milioane lei;
- Anul 2022 diferența până la valoarea obiectivului de investiții.


Ce prevede proiectul?

Din punct de vedere tehnic, se propun următoarele:

- Amenajarea accesului din drumul naţional - Accesul a fost asigurat din strada Traian Vuia către platforma pentru staționare si către zona de autogară
- Amenajarea unei platforme pentru zona de parcare - Proiectul propune o platforma cu locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, o stație de bike sharing cu dotările și infrastructura aferentă. Într-o primă etapă se va realiza platforma pentru zona de parcare adiacentă străzii Traian Vuia, cu un număr de 365 locuri de parcare (dintre acestea, 37 de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități, 30 de locuri de parcare pentru autovehicule electrice şi hibride) şi 8 peroane de autobuze din cele 863 de locuri de parcare totale. În etapa a doua se vor realiza 490 de locuri de parcare pentru autovehicule. Pentru mijloacele de transport se vor organiza staţii echipate cu infrastructura şi dotările necesare desfășurării activităţilor specifice. Se vor amenaja spatii verzi perimetral și între locurile de parcare.


- Amenajarea unui terminal tip autogară:
CORP C1 – clădire terminal si copertina clădire terminal - format din clădirea terminalului, de formă rectangulară cu dimensiunile de 21.30m x 27.80m si dintr-o copertină ce o acoperă, de forma poligonală, dimensiuni maxime 57.20 m lungime și 33.50 m lățime. Parterul clădirii nou propuse va asigura spații de așteptare, recepție/Info, cafenea, spații tehnice, grupuri sanitare pentru desfășurarea în condiții optime a activităților specifice unui terminal, iar etajul va adăposti o zonă de servicii publice. Acoperirea zonei de intrare/ieșire in terminal se va face printr-o copertina metalica cu rol de signaletică.
CORP C2 – copertină autocare - ce acoperă zona de staționare autocare are o formă rectangulară, având ca dimensiuni 80.00 m lungime și 15.50 m lățime.

- Piațetă publică - Platforma perimetrală corpului C1 se amenajează sub forma unei piațete publice. Suprafața amenajată este de 3396.70 m2, de formă rectangulară, cu dimensiunile de 92,20 m pe 43.20 m, în centru fiind amplasat corpul C1. Piațeta se compune din spatii plantate de forme organice și geometrice în suprafață de 121.00 m² și spații pavate cu texturi diferite destinate circulației pietonale în suprafață de 3275.70 m²

CITEȘTE ȘI:

Programul de transport al C. T. P. Cluj-Napoca S.A. în perioada 27 noiembrie – 1 Decembrie 2021

Primăria cedează către CJ Cluj un teren de 48.000 mp pentru amenajarea primului Park and Ride din județ

abonare newsletter