Administrație

Studiul de fezabilitate al metroului a fost aprobat. „Proiectul secolului la Cluj”, votat de aproape toți consilierii locali

Proiectul de hotărâre privind studiul de fezabilitate al metroului a fost votat cu 24 de voturi „pentru” și două voturi „împotrivă”.

Proiectul studiului de fezabilitate al metroului a fost adoptat de consilierii locali.

Votul a avut loc în cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Local Cluj-Napoca de luni, 22 noiembrie. Timp de două ore și jumătate, proiectul metroului a fost dezbătut în cadrul ședinței, proiectantul făcând o prezentare cu detaliile legate de proiect.

De asemenea, primarul Emil Boc a prezentat la începutul ședinței un material video care cuprinde o simulare a trei stații de metrou.


El a precizat că supunerea urgentă la vot a proiectului metroului are la bază realizarea cât mai rapidă a pașilor necesari pentru punerea în practică a obiectivului: „Orice întârziere ar însemna un impediment în realizarea proiectelor”, a spus edilul.

Tramvaiul, mai puțin fezabil decât metroul, spune Boc

De asemenea, Boc a explicat că în urma analizelor experților, s-a constatat că tramvaiele nu sunt soluția la problema traficului din Cluj-Napoca: „Cu tramvaiul duci jumătate din oamenii pe care îi duci cu metroul”.


În cadrul prezentării realizate de proiectant, s-a amintit faptul că metroul va transporta zilnic aproximativ 164.000 de călători și s-a precizat că nicio clădire monument nu va fi demolată în cadrul lucrărilor.

Consilierii locali din partea USR și PSD au adus în discuție problemele pe care le prezintă realizarea unui proiect major precum e metroul, menționând chestiuni precum scăderea mobilității la Cluj, problema traficului „ignorată din 2004”, finanțarea ori susținerea proiectului de către cetățeni.


Înainte de votarea proiectului, primarul Emil Boc i-a îndemnat pe consilieri să voteze cu gândul la viitor: „Votați cu gândul la viitorul Clujului și la viitoarele generații”.

Valoarea proiectului a crescut

Conform documentației cuprinse în studiul de fezabilitate, valoarea proiectului este mai mare decât cea prevăzută inițial, costul fiind ridicat la 2.052.196.984 euro, echivalentul a 10.112.816.297 lei.


Anterior publicării documentației din cadrul studiului de fezabilitate, valoarea proiectului metroului era de aproximativ un miliard de euro.

De asemenea, durata de realizare a investiției este de 10 ani și 6 luni (128 de luni), din care, 18 luni - proiectare preliminară, 14 luni - procedurile de licitație, 96 luni - proiectare și execuție lucrări, inclusiv achiziție material rulant.


Lungimea totală a metroului este de 21,03 km, iar finanțarea se va face din fonduri europene, guvernamentale precum și din bugetul local al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești.

Metroul „proiectul secolului la Cluj”

Primarul Clujului, Emil Boc, a precizat săptămâna trecută că metroul reprezintă „proiectul secolului la Cluj” și este menit să contribuie la calitatea vieții clujenilor.

„Acest proiect dă viziune pe termen lung Clujului, este proiectul secolului în care trăim, la Cluj. Pe de o parte, metroul va decongestiona traficul, va conecta marile obiective importante ale Clujului și va aduce o creștere a calității vieții”, a declarat edilul, vineri.

Foto: Captură ecran video simulare stații metrou

CITEȘTE ȘI:

LIVE TEXT. Studiul de fezabilitate pentru metrou, votat aproape în unanimitate de consilierii locali clujeni

Vot în unanimitate pentru metrou, dat de consilierii locali din Florești

Cum se vor numi stațiile metroului din Cluj? Pornirea, din „Țara Moților”, prin „Prieteniei” către „Viitor” și până în „Cosmos”

abonare newsletter